Αναρτήθηκε από: gkav | 25/01/2011

Άναψε κουβέντα……

Η κουβέντα που άναψε για την απουσία της ταπεινότητός μου και έφτασε μέχρι το ΔΝΤ και το Μνημόνιο με αναγκάζει να βγώ από τη φωλιά μου που κρύβομαι να να πάρω θέση….
Λείπω καιρό από την ανάρτηση σχολίων γιατί δεν νοιώθω ότι υπάρχει κάτι που να χρειάζεται να σχολιάσω για τα συμβαίνοντα εντός της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, άλλωστε δεν συμβαίνουν πολλά νεωτερικά. Δεν σχολίασα ούτε καν τις κρίσεις των υπηρεσιακών συμβουλίων, αφού τα πρόσωπα λίγο ελεύθερο πεδίο δράσης έχουν, ειδικά τώρα στην εποχή του ΔΝΤ.
Το σημερινό σχόλιο σχετίζεται με τον νέο εθνικό δαίμονά μας την Τρόικα, το ΔΝΤ, το Μνημόνιο, κλπ…..
Παρατηρώ ότι πολλοί αναγνωρίζουν στον τρικέφαλο δαίμονα την αιτία των δεινών που υφίσταται η Ελλάδα σήμερα. Είναι όμως έτσι;
Θα αναφερθώ βέβαια στα περί τα του ΥΠΠΟΤ και της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας δεινά. Ρωτώ λοιπόν!
Το Μνημόνιο έχτισε τόσα χρόνια σε αρχαιολογικούς χώρους; Η τρόικα καίει τα δάση κάθε χρόνο; Το ΔΝΤ άφηνε τα Μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους ξέφραγα αμπέλια; Ποιοί κατοικούσαν στην Ελλάδα όλα αυτά τα χρόνια; Μήπως ο Στρώς-Κάν ίδρυσε τον Σύλλογο Αρχαιοπλήκτων στην Βέροια ή μήπως η Μέρκελ έχτισε αυθαίρετα στον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσσού; Γιατί πάντα πρέπει να εφευρίσκουμε έναν εξωτερικό εχθρό όταν ο εχθρός είναι εσωτερικός; Η Ελλάδα δεν υφίσταται επίθεση από εξωτερικό εχθρό. Εδώ και δεκαετίες πολλές υφίσταται συστηματική ληστρική επιδρομή από τους κατοίκους της. Αυτοί που εξέλεξαν τους αντιπροσώπους, βουλευτές και δημάρχους που τους αξίζουν. Μήπως ο Όλι Ρέν διόριζε αφειδώς τόσα χρόνια; Όλοι αυτοί ούτε μας μισούν ούτε μας αγαπούν. Την δουλειά τους κάνουνε. Εμείς δεν κάναμε την δική μας. Πρώτα πρέπει να αλλάξουμε εμείς και να παραδεχτούμε θαρραλέα τα λάθη μας και μετά να ψέξουμε τους «κακούς» άλλους.
Την τελευταία τριακονταετία το ΥΠΠΟ με τις διάφορες μορφές που έλαβε γιγαντώθηκε, τόσο που καταρρέει υπό το βάρος του. Έγινε αναμφίβολα έργο, πολλές φορές δυστυχώς, συσανάλογο των χρημάτων που δαπανήθηκαν. Αυτό είμαι σε θέση να το γνωρίζω καλά. Αλλά τα τρία τέταρτα των χρημάτων του ΥΠΠΟ προέρχονταν κατά κανόνα από κοινοτικά κονδύλια. Να θυμίσω τούτο. Αμοιβόμενοι με κοινοτικά χρήματα πολλοί από όσους σήμερα καταγγέλουν την Ευρωπαική Ένωση θεμελίωσαν το δικαίωμα της «μονιμοποίησης», έχοντας προσληφθεί πολλές φορές χωρίς κανένα αξιοκρατικό κριτήριο. Και τώρα αυτοί ανακάλυψαν την Αμερική. Μέμφονται το σύστημα χάρις στο οποίο υπάρχουν. Αλλά ουδείς αχαριστότερος εχθρός του ευεργετηθέντος (εννοείται πελάτη-ψηφοφόρου).
Για να λάβουν τέλος διάφορες εικασίές περί του προσώπου μου και τις πρόσφατης σιωπής μου, δηλώνω τα εξής:
Είμαι μόνιμος αρχαιολόγος, εδώ και 17 χρόνια και διορίστηκα με τον αξιοκρατικό διαγωνισμό του 1993 (ναι, εκείνη την εποχή έγιναν δυό-τρείς..). Δεν πέρασα την θύρα κανενός πολιτικού γραφείου, από κανένα παραπόρτι οποιουδήποτε προισταμένου Εφορείας ή διευθυντή του ΥΠΠΟ. ΔΕΝ ΧΡΩΣΤΩ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ! Και προφανώς δεν φτύνω εκεί που έγλειφα. Ο «αριστερίστικος» τάχα μου «ακτιβισμός» είναι πανεύκολος, όταν φίλε μου έχει δέσεις τον γάιδαρό σου (βλ. μονιμοποίηση-αορίστου χρόνου, κλπ).
Και γιά όσους φαντάστηκαν σχέση με Γερουλάνο, κλπ, διευκρινίζω το εξής (κεφαλλονιστί…):
Ο μινίστρος τση κουλτούρας είναι «Καταχθόνιος». Η αφεντιά μου κρατεί από τσου ποπολάρους. Άρα…καμμία σχέση, τον Γερουλάνο τόν ξέρω όσο και τις τσιπούρες που πουλούσε η εταιρεία του.

Μετά από όλα αυτά, αισθάνομαι ότι όσο περνά ο καιρός τόσο πιό πολύ εμπιστεύομαι ότι με το Μνημόνιο κάτι θα αλλάξει στην Ελλάδα, γιατί από τους Έλληνες δεν έχω ελπίδες…..

Advertisements

Responses

  1. Aγαπημένε φίλε GKAV,μακάρι να είχες δίκαιο για την ελπίδα σου ότι το μνημόνιο μπορεί να αποτελέσει τη «λύση » για το ελληνικό πρόβλημα.Δεν το πιστεύω. Κάθε μέρα που περνά είναι ορατή από όλους μας η αποτυχία του. Η ιστορική εμπειρία στην Αργεντινή αλλά και σε άλλες χώρες όπου εφαρμόστηκαν αντίστοιχα μέτρα το αποδεικνύει περίτρανα. Θα συμφωνήσω μαζί σου για το πελατειακό σύστημα που αποτέλεσε διαχρονικά πληγή για την Ελλάδα. Από την ίδρυση ελληνικού κράτους το 1830 ώς σήμερα έφαγε τα σωθικά του τόπου. Έχει όμως το φαινόμενο την ιστορική του ερμηνεία.Αυτός ο τόπος δεν πέρασε ποτέ από βιομηχανική επανάσταση. Δεν είχε ποτέ ουσιαστικά αστική τάξη.Δεν κάπνισαν ποτέ οι καμινάδες μιας συγκροτημένης βιομηχανίας που θα εξασφάλιζε θέσεις εργασίας με ικανοποιητικές αμοιβές και ταυτόχρονα την ανάπτυξη του τόπου. Τι απόμενε στον Έλληνα για να εξασφαλίσει την κοινωνική του θέση; Μόνο ο δημόσιος τομέας.Έτσι, από τη μια μεριά τα κόμματα ως προστάτες και πάτρωνες εμπέδωσαν το πελατειακό σύστημα ,το διόγκωσαν εξευτελίζοντας συχνά την ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Η κοινωνική κινητικότητα εξασφαλιζόταν τις περισσότερες φορές μέσα από το δημόσιο τομέα. Το κρίσιμο ζήτημα σήμερα είναι αν θέλουμε τομείς όπως η υγεία,η παιδεία ,ο πολιτισμός να συνεχίσουν να είναι κοινωνικά αγαθά παρεχόμενα δωρεάν από το κράτος ή αν όλα αυτά θα δοθούν βορά στον ιδιωτικό τομέα.Το ζήτημα επίσης είναι αν θα επικρατήσει η αντίληψη» όλα για τις αγορές» ή αν θέλουμε τη διατήρηση ενός κράτους πρόνοιας με ανθρώπινο πρόσωπο.Τα σχετικά με το ΣΕΑ ,τους αορίστου χρόνου κ.λ.π δεν τα γνωρίζω.Ξέρεις πολύ καλά πως δεν είμαι αρχαιολόγος ,αλλά καθηγητής Λυκείου με ιδιαίτερη αγάπη για την Ιστορία.Βλέπω όμως πως το σύνολο των ανθρώπων που ψήφισε είναι 670 όλοι κι όλοι. Είναι κρίμα να ανακύπτουν τέτοιες εντάσεις μεταξύ σας.Εκείνο που πρέπει όλοι μαζί να ζητήσετε είναι η αξιοπρεπής χρηματοδότηση του πολιτισμού και της στήριξης της σοβαρής προσπάθειας που κάνετε όλοι σας για τη διατήρηση των πολιτιστικών μνημείων του τόπου μας. Σ’ αυτή την προσπάθεια ως εκπαιδευτικοί είμαστε μαζί σας.
    Πάντα φίλος σου.

  2. Αγαπητέ Gkav,
    μας έχει φάει η θεωρητικολογία. «Ιδεολογικές»κόντρες κλπ είναι εύκολα λόγια fragmenta adespota. Και περί του πρακτέου, τι;; Περί ισονομίας , αξιοκρατίας και λειτουργικότητας της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας ( για το καλό των αρχαίων και του δημοσίου συμφέροντος) τίποτε;;
    Προχθές διαβάζαμε για τις δυσλειτουργίες στο Βυζαντινό Μουσείο. Σήμερα διαβάζουμε τα ίδια για τον Μαραθώνα (αλήθεια «προχθές «δεν ήταν που ακούγαμε τα ωραία λυρικά λόγια του ΥΠΠΟΤη υπουργού με αφορμή τον Μαραθώνιο;;). Βέβαια δεν είναι ο μόνος χειμαζόμενος από έλλειψη προσωπικού αρχαιολογικός χώρος. Πως όμως ο κ. Γερουλάνος εννοεί την ….τουριστική ανάδειξη της Αττικής;; Χωρίς φύλακες και καθαρίστριες στα Μουσεία;; για να αναφερθούμε στα απλά και αυτονόητα;;;( Γιατί το να μιλήσουμε για την παιδεία των πολιτών, ελλήνων,ή ξένων είναι ψιλά γράμματα!!!!)
    Διαβάζουμε για το τακτικό, μόνιμο προσωπικό που ζητούν τα υπουργεία για το 2011, μετά το 5/1. Από τους 2000 του Υπουργείου Παιδείας μέχρι τους 50, 60, 70 που ζητούν τα Υπουργεία Περιβάλλοντος, Εσωτερικών, Οικονομικών. Το ΥΠΠΟ δεν φαίνεται να ζήτησε ούτε έναν. Δεν…. γνωρίζουν οι Υπηρεσίες του ότι αποχώρησαν πολλοί υπάλληλοι κατά το 2010;;, ή θεωρούν ότι δεν χρειάζονται άλλους;;;( όσο δε για την κατανομή των συγκεντρωμένων στα 2 μεγάλα κέντρα, χρειάζεται γενναιότητα;;; ή μήπως απλώς συναίσθηση της κατάστασης;;).

  3. Γειά σου G Kav. Πάντως λόγω μνημονίου μόνιμοι και αορίστου για πρώτη φορά θα πάρουμε μία σχετικά καλή αύξηση΄(10%%%%???)…για όλα τα άλλα συμφωνώ και εύχομαι πράγματι τα καλύτερα για τον Κλάδο και για τη χώρα μας.-

  4. Μετά από μια μακρυά απουσία ξαναβρίσκω τα αρχαιολογικά μας πραγματα το ίδιο ζοφερά. Διαβάζω ότι το Βυζαντινό μας Μουσείο δεν έχει φύλακες για να ανοίξει όλες τις αίθουσές του ούτε και πετρἐλαιο για θέρμανση. Χιλιάδες μικροιδιοκτήτες πληρώνουν για να γίνουν οι ανασκαφές στα οικόπεδά τους Γιαυτά δεν έχει χρήματα το ΥΠΠΟ Έχει όμως εκατοντάδες χιλιάδες Ε για τον …καταργημένο ΟΠΕΠ!! ( μην ξεχνάμε βέβαια και το Γραφείο της …Θεσσαλονίκης Πολιτιστικής Πρωτεύουσας που έκλεισε πριν 2 χρόνια.!!!)
    Ο ΣΕΑ υπάρχει;;;
    Πως γίνεται κ. Ραγκούση ( αφού την ηγεσία του ΥΠΠΟ δεν την απασχολεί) και το μισό προσωπικό της Αρχαιολ. Υπηρεσίας να βρίσκεται στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη και οι περιφερειακές Υπηρεσίες να έχουν ελάχιστους αρχαιολόγους;; Πότε θα γίνει τουλάχιστον ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ των αρχαιολόγων και των υπηρεσιακών μονάδων γενικότερα να δούμε τι έργο παράγουν;;;¨Άπό ολους αυτούς που παίρνουν και ειδικές άδειες μελέτης (φρόντισε η πολιτική ηγεσία μετά το 2000 να τις μοιράσει αφειδώς σε αρχαιολόγους, μηχανικούς, ακόμη και συντηρητές ΔΕ !!!!), πόσοι διαβαίνουν τις θύρες των Βιβλιοθηκών και πιό είναι το επιστημονικό έργο που καταθέτουν;;;
    Και η σκανδαλώδης υπόθεση των οδοιπορικών, που όλοι τα διεκδικούν, αλλά ουσιαστικά οι μισοί τα πραγματοποιούν, τα κορόΙδα που δουλεύουν, πληρώνουν απο την τσέπη τους και κρατούν όρθιο το κράτος, αλλά δεν τα λαμβάνουν γιατί τά έχουν πάρει οι …άλλοι. ( Οσο για το σκάνδαλο των ΠΡΙΓΚΗΠΙΚΩΝ 7πλάσιων αμοιβών που έχει εξασφαλίσει το ΤΕΕ για τους μηχανικούς, αυτό και αν είναι ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ!!)

  5. Aγαπητέ Gkav. Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου ΣΕ ΟΛΑ ΟΣΑ ΓΡΑΦΕΙΣ για τον ΣΕΑ και την εκμετάλλευση από τους …αοριστοπατέρες ,αλλά και τις …αοριστομητέρες, που το μόνο που ήθελαν πειθήνιους ψηφοφόρους και δουλικούς …σκαφτιάδες και όχι ισότιμους συναδέλφους. Ευτυχώς που κάποιοι άρχισαν να το καταλαβαίνουν. Η ζημιά στην Αρχαιολογία έχει όμως γίνει.
    ( Οι επιτυχόντες και μη διοριστέοι, οι «επιλαχόντες» με βάθμούς πάνω από 70, του σκληρού διαγωνισμού του 2003/4, πολλοί με μεγάλοι προϋπηρεσία, ακόμη και δημοσιευμένες επιστημονικές εργασίες, ήσαν λιγότερο συνάδελφοι από τους άλλους;;;; Ή μήπως κάποιοι στρεβλοί εγκέφαλοι του ΣΕΑ με doctorat, αποκλείοντας άλλους ισάξιους, διασφαλίζουν, έτσι την μοναδικότητά τους;;;Αλλά είχαν βρεί και συνεργό στο ανοσιούργημα του «διωγμού»των επιλαχόντων σε σημερινό μέλος της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΠΟ. Γιατί άραγε;;).

  6. @ fragmenta adespota
    1. Καλή η ποίηση και ο διάλογος με παράθεση αποσπασμάτων αλλά αυτή την ώρα δεν εξυπηρετεί τα αντεπιχειρήματα σας. Σαν να λέμε καλό το παραμύθι αλλά δεν έχει δράκο.
    2. Όσοι με τυχαίνει να με γνωρίζουν προσωπικά και να με τιμούν με τη φιλία τους μεταξύ αυτών (οι περισσότεροι είμαι σε θέση να πώ… εναι συνάδελφοί μου αορίστου χρόνου, πιά…) ξέρουν καλά ότι ήμουν μαζί τους στα ίδια σκάμματα, στο ίδιο γραφείο, το ίδιο κοντέινερ. Δεν είμαι απο αυτούς που είδαν τους συναδέλφους αορίστου, (τότε συμβασιούχους…), ως συναδέλφους δεύτερης και τρίτης κατηγορίας. Αυτοί θα μπορούσαν να σας πληροφορήσουν τόσο για τον ωραίο διάλογο συνδικαλιστικό και επιστημονικό που είχαμε όσο και γιά τις απόψεις μου σχετικά με το τρόπο εισαγωγής στην Αρχαιολογική Υπηρεσία. Οι απόψεις μας διέφεραν ριζικά, ωστόσο η πιστή φιλική σχέση στέριωσε και σας διαβεβαιώ ότι παραμένει ισχυρή. Δεν πολεμώ κάνέναν συνάδελφο συμβασιούχο ορισμένου ή αορίστου χρόνου. Αυτοί ήταν, είναι και θα είναι τα θύματα μιάς ανώμαλης κατάστασης. Αυτήν πολεμώ. Τους συναδέλφους μου, όσοι πραγματικά υπηρετούν την αρχαιολογική επιστήμη τους στηρίζω και ταυτόχρονα στηρίζομαι σε προσωπικό και επιστημονικό επίπεδο. Στάθηκα απέναντι στις μεθοδεύσεις των ορισμένων μονίμων συναδέφων μου , άσχετο εάν προέρχονται από διαγωνισμό ή όχι, που με πραξικόπημα στον ΣΕΑ αλλοίωσαν την φυσιογνωμία του Συλλόγου. Η στάση μου στα γεγονότα αυτά είναι γνωστή. Ζήτησα με επιστολή μου και διαγράφτηκα από τα μητρώα του ΣΕΑ. Αλλά και πάλι με πολλούς απο τους πρώην συναδέλφους μου παραμένω φίλος και αλληλέγυος. Το φαιδρό της υπόθεσης είναι ότι πολλοί από αυτούς που στήριξαν το πραξικόπημα του ΣΕΑ με πρόσχημα την αποκατάσταση των συμβασιούχων συναδέλφων είναι αυτοί του τους εκμεταλλεύονται περισσότερο.
    Και τούτο για το τέλος….Είναι τυχαίο που οι αρχαιολόγοι του ΥΠΠΟ έχουν μείνει πλεόν χωρίς ουσιαστική αιρετή εκπροσώπηση στο νέο υπηρεσιακό συμβούλιο, και ότι εκπρόσωποι που ΔΕΝ είναι αρχαιολόγοι προκειται να αποφασίζουν και να κρίνουν την υπηρεσιακή εξέλιξη αρχαιολόγων;
    Ρωτώ και πάλι. Είναι τυχαίο; Δεν το νομίζω……

  7. Φιλόξενη αλλά πνιγηρή η ιστοσελίδα.
    Εμείς που «ερχόμαστε απ΄την Αραπιά, την Αίγυπτο, την Παλαιστίνη τη Συρία• /το κρατίδιο της Κομμαγηνής που ΄σβησε το μικρό λυχνάρι… και πολιτείες μεγάλες που έζησαν χιλιάδες χρόνια/κι έπειτα απόμειναν τόπος βοσκής για τις γκαμούζες/
    Εμείς που «ερχόμαστε απ’ την άμμο της έρημος απ΄τις θάλασσες του Πρωτέα, /ψυχές μαραγκιασμένες από δημόσιες αμαρτίες…», όπως λέει μέσα στην απελπισία του ο ποιητής, πρέπει τώρα να φύγουμε. Δεν ανήκουμε εδώ και ο χρόνος είναι πολύτιμος για αγώνες σε άλλα επίπεδα, από άλλους χώρους, όχι από αυτόν…
    Και εσείς, βολεμένοι στις δάφνες σας μπορείτε να συνεχίζετε να πολεμάτε τους αορίστου χρόνου συναδέλφους σας, τους εκτάκτους της μαύρης εργασίας και ιδίως τους νέους, που βρίσκονται ικέτες στα Εκαταία και τα Ηραία της ανεργίας, της απελπισίας ή της εις μάτην οδού προς την Εσπερία.

  8. Πολύ μου αρέσει που άναψε και πάλι η κουβέντα στο μπλόγκ. O Sui Generis θα είναι πάντα φιλόξενος και άνοιχτός σε όλα τα σχόλια αρκελι να μην είναι υβριστικά, Τους καλοσωρίζω όλους. Το ακόλουθο σχολιό μου είναι περισσότερο αφορισμός…
    Νομίζω, λοιπόμ αγαπητοί φίλοι πως ο καλύτερος δεξιός είναι ο πρώην αριστερός. Τα παραδείγματα αναρίθμητα. Αυτό που κατακρίνω δεν είναι η αριστερά ή δεξιά ως πολιτικές θέσεις. Αλλωστε οι λέξεις αυτές έχουν χάσει πλέον το νόημά τους. Το αίσθημα του δικαίου και το ήθος είναι περισσότερο ατομικές/προσωπικές αντιλήψεις και ο καθένας μας τις τηρεί κατά το δοκούν. Λαμόγια, λάτρεις της αρπαχτής, «δημοκράτες» στις συνελεύσεις και τα αμφιθέατρα, έχουν δηλώσει πολλοί. Μόλις όμως αποκτήσουν, λαμογιοειδώς συνήθως, λιγη εξουσία, στην δημόσια συμπεριφορά τους μετατρέπονται σε δικτάτορες, άσε που πολλές φορές, στο σπίτι είναι τύραννοι.
    @ fragmenta adespota. Κουράστηκα να ακούω αρδουμπολογίες γιά τάχα μου «διαλεκτική σχέση», κλπ. Είναι κλισέ ξεπερασμένο πιά, όπως εκείνο το «δεν έχουν (ή έχουν, αναλόγως…) ωριμάσει οι συνθήκες», ή όπως η λέξη- μπαρούφα «αυτοκριτική», κλπ. Είναι λόγος ξεπερασμένος, ξύλινος, στεγνός και κενός. Λέμε πολλά για να μην κάνουμε τίποτε. Και για την αφυδάτωση ωραίων εννοιών, όπως δημοκρατία, επανάσταση (ιδεών εννοώ) ανοχή, προσφορά, η συμπεριφορά της πολιτικής ή πολιτικάντικης αριστεράς έχει μεγάλο μερίδιο ευθύνης. Γι’ αυτό μένει καθηλωμένη στο 10-14%.
    Τελικά η Αριστερά δεν είναι οι πορειούλες επαναστατικής γυμναστικής στο κέντρο της Αθήνας, δεν είναι ο έλεγχος 20 δήμων και 50 συνδικαλιστικών σωματείων, δεν είναι ο επιδειξιομανής ακτιβισμός. Είναι ο σεβασμός στην ελευθερία του «άλλου» και η ανοχή στην ύπαρξη διαφορετικής σκέψης.
    Να είστε καλά και εδώ είμαστε
    Sui Generis

  9. Και λίγα λέτε ομοτράπεζε στις βιβλιοθήκες gkav!

    Αλλά θα φανώ πιο απαισιόδοξος για το Μνημόνιο. Ανάλογο Μνημόνιο υπήρξε με τον Διεθνή Οικονομικό Έλεγχο μετά τον πόλεμο του 1897 και δεν άλλαξε δυστυχώς κάτι στην ελληνική πατροπαράδοτη καφρίλα. Ακόμη παλαιότερα, η Ελληνική Επανάσταση περιέχει πολύ διδακτικά παράλληλα των συμπεριφορών των σύγχρονων συνδικαλιστών, λ.χ. των οδηγών ΜΜΜ που έχουν βρει τρόπο να πληρώνονται, όταν απεργούν: είναι οι διάφοροι οπλαρχηγοί που ήθελαν να βάλουν χέρι στα βρετανικά δάνεια και έσπευδαν να συναντήσουν τον Βύρωνα στην αρχή (ο οποίος δεν ήθελε να ακούσει για τους Πελοποννήσιους…) ή οι διάφοροι πρόκριτοι, οι οποίοι ήθελαν να διατηρήσουν το επί Οθωμανοκρατίας προνόμιό τους, να μην πληρώνουν φόρους στο νέο κράτος. Και τόσα άλλα… Τσαλαβουτώντας ακόμη στον χρόνο, πάλι στον 19ο αιώνα, ο μεταλλειολόγος Ανδρέας Κορδέλλας, που είχε προσληφθεί από την βασιλική κυβέρνηση για να εντοπίσει αρχαία μεταλλεία προς επανεκμετάλλευση και συμμετείχε στις επιτροπές που επέβλεπαν τις αναδασώσεις στους λόφους της Αθήνας, εισέπραξε ως απάντηση ένα «θα τα καταστρέψω, ΕΤΣΙ ΘΕΛΩ ΡΕ!!!» όταν έκανε παρατήρηση σε έναν βοσκό που έβοσκε τα ζώα του στον τότε αναδασούμενο ακόμα Λυκαβηττό. Η εικόνα συμπληρώνεται με τους περισσότερους βίους Ελλήνων του Πλουτάρχου.

    Αν και όλα αυτά είναι βασικά πανανθρώπινα και όχι αμιγώς ελληνικά, είναι αδύνατο να μην διακρίνει κανείς ότι ως λαός το έχουμε πολύ το αρχηγηλίκι, το ψώνιο, την τάση να μετατρέπουμε προνόμια σε «δικαιώματα» και γενικώς το αυτοκαταστροφικό μέσα μας.

    Τώρα η συζήτηση περί Αριστεράς έχει μπαγιατέψει πλέον. Όσο πιο γρήγορα καταλάβει η ελληνική Αριστερά, ότι είναι ανύπαρκτη, ανεύθυνη, κοτζαμπάσικη μέχρι εκεί που δεν παίρνει και τελικά επικίνδυνη, τόσο καλύτερα για όλους, προπάντων για τον εαυτό της φυσικά. Γιατί με την στάση τους, κάνουν τα μέτρα, στα οποία θεωρητικά αντιτίθενται, να περνάνε ακόμη πιο «ανώδυνα» και προαναγγέλλουν συνεχώς εξέγερση, που όμως δεν έχουμε δει ακόμη…Είναι που ξορκίζουν το πτώμα της ενότητας τους (το πιο σύντομο ανέκδοτο μαύρου χιούμορ). Στην Αγγλία τουλάχιστον, ένα κοινωνικά βίαιο μέτρο, αυτό του ΤΡΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟΥ των διδάκτρων του Πανεπιστημίου, που θα φτάνουν πλέον τα € 15000, οδήγησε στους διαδηλωτές να κάνουν λαμπόγυαλο κυριολεκτικά την έδρα του κυβερνώντος κόμματος των Tories.

    Άραγε ο κοινωνικός αυτοματισμός – όρος που φοριέται πολύ τελευταία και σημαίνει την προκαλούμενη από την εκάστοτε κυβέρνηση σύγκρουση μεταξύ κοινωνικών ομάδων ή επαγγελματικών κλάδων, προκειμένου να περάσουν διάφορα μέτρα – δεν υπήρχε τόσες δεκαετίες, με διάφορα «ρετιρέ», όπως αυτά του χρεωκοπημένου πλέον ΟΣΕ, να πληρώνονται μυθικά παχυλούς μισθούς και διάφορους άλλους κλάδους, όπως οι αρχαιολόγοι ή οι εκπαιδευτικοί, να παίρνουν ελάχιστα σε σχέση με ότι προσφέρουν (ή «παράγουν»);

    Για το τί θα σημάνει τελικά το Μνημόνιο για τα αρχαία απαισιοδοξώ πολύ, αλλά παρακολουθώ ωστόσο με ενδιαφέρον. Για να δούμε, φερ’ειπείν, εάν η σύνδεση του μισθού με την αποδοτικότητα (δημοσιεύσεις εν προκειμένω) στην Αρχαιολογική Υπηρεσία θα φέρει αν όχι την άνοιξη, έστω μια ακτίδα ελπίδας. Τουλάχιστον θα τελειώνει το παραμύθι της μονιμοποίησης πλέον, επώδυνα μεν, επιτέλους δε! Αλλά αν η Κυβέρνηση κόβει πόρους απαραίτητους, όπως οι υποτροφίες του ΙΚΥ και δεν δίνει ΕΝΑΝ λογαριασμό jstor, τότε δεν κινούμαστε σε καλή κατεύθυνση.

  10. Το παράδειγμα, το οποίο τόνισα υπέρ του δέοντος, ότι ήταν ένα απλό παράδειγμα… δεν αναφερόταν σε κανένα από τα πρόσωπα του παρόντος, τόσο φιλόξενου άλλωστε, ιστολογίου, αλλά δυστυχώς δεν έγινε κατανοητό.
    Η λογική μου είναι η διαλεκτική σχέση ήθους και ιδεολογίας και όχι εξισώσεις ή θεωρήματα της μορφής «καπιταλιστής = δεξιός = ανήθικος, δηλ. κάθαρμα», όπως το δικό σας συμπέρασμα από αυτήν την μικρή ανάλυση. Η διαλεκτική αυτή σχέση είναι πιο πολύπλοκη από όσο φαίνεται. Η ιστορία του τόπου μας και των λαών γενικότερα έχει δείξει ότι δεν υπάρχουν αυτές οι εξισώσεις. Το ζήτημα δεν είναι η ετικέτα δεξιός ή αριστερός ή ακόμη χειρότερα σοσιαλιστής ή δεξιός, έννοιες που έχουν άλλωστε ταυτιστεί πλήρως.
    Προσωπικά θα ήθελα η αριστερά, όπως πιστεύαμε στα αθώα εφηβικά μας χρόνια, να είναι συνώμυμη με το ήθος. Αλλά βεβαίως δεν είναι έτσι. Η αριστερά πολλές φορές ψεύδεται, όπως και ο χριστιανισμός, άλλη έννοια και θεωρία που θα έπρεπε επίσης να είναι συνώμυμη με το ήθος. Οι θεωρίες και οι ιδεολογίες χρησιμοποιούνται από τους κάθε τύπου ηγεμονίσκους και αρρωστημένα φιλόδοξους τύπους προς ίδιον όφελος, όπως και στα αρχαιολογικά ζητήματα, όπου πολλοί εκμεταλλεύονται τις αρχαιότητες προς ίδιον όφελος, όχι για το καλό των μνημείων. Πολλά τα παραδείγματα γύρω μας…
    Οι λαοί όμως ξεσηκώνονται δεν αντέχουν το ψέμμα και τους άρχοντες που ενδύονται προβιές αριστερών, σοσιαλιστών χριστιανών και τους πίνουν το αίμα. Βλέπετε τί γίνεται στην Αίγυπτο, στην Τυνησία, στην Αλγερία ή στην Παλαιστίνη; To ίδιο μπορεί να συμβαίνει και με τους δεξιούς, υπάρχουν δεξιοί, όπως και χριστιανοί, που ξεχωρίζουν και δεν είναι καπιταλιστές, παρά εργατικοί, δίκαιοι και τίμιοι δηλ. άνθρωποι με ήθος, τους οποίους θα μπορούσε κανείς να τούς πεί αριστερούς.
    Να μην μπερδεύουμε τους δήθεν αριστερούς, ενίοτε συνώνυμους με τους εκ του ασφαλούς κουλτουριάδηδες με το ήθος. Είναι λάθος και πρέπει να τους απομονώνουμε… Τα δήθεν είναι που μας φάγανε στον τόπο μας και η έλλειψη παιδείας που την καταπίνει η παπαγαλία.
    Ένα λαμπρό παράδειγμα σχέσης ήθους και ιδεολογίας ήταν ο Χίτλερ που στο όνομα της ιδεολογίας του, η οποία στηρίχθηκε και διαμορφώθηκε από ένα θεωρητικό αρχαιολόγο, τον Gustaf Kossina, καθηγητή της Γερμανικής Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου.

  11. @ fragmenta adespota

    Έχω καταλάβει πολύ καλά. Σύμφωνα δηλαδή με τη λογική σας καπιταλιστής = δεξιός = ανήθικος, δηλ. κάθαρμα που κάνει αυτά που περιγράφετε. Να δεχτώ ότι ο καπιταλιστής έχει δεξιά ιδεολογία. Αυτόματα είναι και ανήθικος; Πώς τα τσουβαλιάζετε όλα έτσι; Δηλαδή η αριστερή ιδεολογία και όσοι την ασπάζονται είναι οι ηθικοί και όλοι οι άλλοι τα μιάσματα; Και η Αριστερά που πράττει με κατεξοχήν καπιταλιστικούς όρους τι είναι δηλαδή; Σας παρακαλώ, μην μπερδεύουμε έννοιες και σημασίες. Ο καθένας μπορεί να έχει όποια ιδεολογία θέλει, την ηθική όμως μην την ανακατεύετε με ιδεολογίες. Και για να σας διευκολύνω, ούτε δεξιός είμαι ούτε η Δεξιά μου είναι συμπαθής, με τον καπιταλισμό δε όπως λειτουργεί είμαι απέναντι.
    Το ζήτημά μας όμως είναι η ελληνική αρχαιολογία, κι όχι το τι ιδεολογία φέρει ο καθένας. Όσον αφορά ιδεολογικά ζητήματα από εμένα τέλος. Για τα αρχαιολογικά ζητήματα θα επανέλθω.

    ΥΓ. Σε αυτό το ιστολόγιο είμαστε φιλοξενούμενοι. Ούτε σας ζήτησα ούτε θα ήθελα να αποχωρήσετε επειδή διαφωνούμε σε κάποια θέματα. Θα ήταν βλακώδες άλλωστε.

  12. Δηλαδή, επειδή δήθεν με κοινοτικά χρήματα έγιναν κάποια έργα και μέσα από αυτά έγιναν και οι μονιμοποιήσεις των αιωνίως υπό διωγμό εκτάκτων, θα πρέπει να σκύβουμε το κεφάλι στην Τρόικα και αυτούς που μας την στέλνουν; Ή μήπως, θα πρέπει να δεχόμαστε ως ευλογία κάποιες από τις διατάξεις της που μόνον κάθαρση δεν θα επιφέρουν στο τόπο;
    Το θέμα μας τώρα δεν είναι οι μονιμοποιηθέντες με διαγωνισμό ή άνευ διαγωνισμού, άλλωστε αυτό πάει πέρασε με τον ΑΣΕΠ και τις μοριοδοτήσεις που δημιουργούν ένα νέο χάος στον κλάδο, ούτε ο Υπουργός και η καταγωγή του, αλλά το αβέβαιο μέλλον των μνημείων και των αρχαιολογικών χώρων που θα επιβιώνουν επιλεκτικά και μόνον επιλεκτικά, ανάλογα με το ποιός θέλει να προβληθεί μέσα από αυτά!
    Όσο για τα αίτια και τις αφορμές που μάς έχουν οδηγήσει σε αυτήν την κατάσταση, την οποία πολύ σωστά σχολιάζει ο αγαπητός μας Gav, είναι γεγονός ότι οι αρχαιολόγοι που έχουν και είχαν τη δύναμη να αλλάξουν τα πράγματα εγκαίρω, εστίαζαν μόνο σε ένα θέμα, τους αρχαιολόγους του περίφημου διαγωνισμού και τους πρώην εκτάκτους που μονιμοποιήθηκαν κάποτε με συλλογικούς αγώνες και τους νεότερους που νομιμοποιούνται εργαζόμενοι κατά καιρούς στους φορείς της ηθελημένης πολυδιάσπασης του πάλαι ποτέ ενιαίου φορέα προστασίας και ουδέποτε στα καθαρώς αρχαιολογικά ζητήματα.
    Αν θέλανε να υπερασπιστούν τον διαγωνισμό δεν θα άνοιγαν τους ασκούς του Αιόλου με Ταμεία Διαχείρισης Πιστώσεων Έργων, ούτε με Προγραμματικές Συμβάσεις με Δήμους και ακόμη χειρότερα με την χρηματοδοτούμενη από ιδιώτες μαύρη εργασία, αλλά θα διεκδικούσαν συχνούς και πραγματικά αδιάβλητους διαγωνισμούς που θα εξασφάλιζαν έναν ισχυρό και ενιαίο φορέα προστασίας των μνημείων και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Και σε αυτό δεν θα πρέπει να επιρρίπτονται ευθύνες στις εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες, αλλά στους ίδιους που εξυπηρετούνταν και ακόμη και σήμερα βολεύονται με δούλους εκτάκτους, τον μέλλον των οποίων διαγράφεται σκοτεινό και αβέβαιο, όπως των μεταναστών.
    Όσο για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα από την Ε.Ε. έγιναν με προσωπικές θυσίες των ανωνύμων που άθελά τους προετοίμασαν λαμπρά βιογραφικά κάποιων που μόνοι τους δεν μπορούν να σταθούν πουθενά, πουθενά… Και βεβαίως δεν εννοώ -και το τονίζω αυτό – τον GΚav, αλλά άλλους, τις γκάφες των οποίων πάλι οι ανώνυμοι τρέχουν να αποκαταστήσουν εν ονόματι του κύρους της Υπηρεσίας που πρέπει να διασωθεί με πολλές ακόμη θυσίες…

    Και βεβαίως αυτοί οι ανώνυμοι δεν πιστεύουν ότι ανακάλυψαν την Αμερική, αλλά φοβούνται όσα προέρχονται από αυτήν και τα κέντρα εξουσίας της Ε.Ε.και των τοκογλύφων της ανθρωπότητας που δανείζει με επαχθείς όρους τον τόπο μας.

    Όσο για την σχέση ήθους και ιδεολογίας, την οποία επιμένει ο φίλος In antis να μην κατανοεί, θα ήθελα να του πω με πιο απλά λόγια, αν κάποιος έχει λ.χ., λέμε για να μην παρεξηγηθώ πάλι, αν κάποιος, λ.χ., ΤΟ ΤΟΝΙΖΩ το λ.χ. είναι καπιταλιστής θα έχει επομένως και τη λεγόμενη δεξιά ιδεολογία, αυτό δεν διαμορφώνει και το ανάλογο ήθος; Δηλαδή, να εκμεταλλεύετα τους εργαζόμενους, να πλουτίζει με διάφορους τρόπους που για τη δική μου ιδεολογία θεωρούνται ανέντιμοι, να ψεύδεται, να χρησιμοποιεί μέσα για την ανάδειξή του, να κάνει τα στραβά μάτι κ.λ.π.; Το ΔΝΤ είναι ο εκπρόσωπος του καπιταλισμού στις φτωχές χώρες (PIGS) και ως τέτοιο να είστε βέβαιοι ότι ενέχει και αυτά τα στοιχεία στους όρους που επιβάλλει. Εμείς γιατί πρέπει να συμφωνούμε, όταν και μέσα από την πολιτιστική μας κληρονομιά στοχεύει στην εκμετάλλευση και των πλουτισμό των ιδιωτών ή των τραπεζών; To θέμα μας λοιπόν είναι αν συμφωνούμε με το παραπάνω σύστημα ή όχι. Και εγώ δεν συμφωνώ. Αυτό διαμορφώνει και το αντίστοιχο ήθος μου, το οποίο αν δεν σάς ταιριάζει αποχωρώ ευχαρίστως από την ιστοσελίδα. Πάντως χαίρομαι που άναψα αυτήν την κουβέντα μέσα στην απέραντη σιωπή του κλάδου.

  13. Αγαπητέ Gkav.
    Χαίρομαι που σε βγάλαμε από το καβούκι σου. Για το πρόσωπό σου δεν υπάρχουν εικασίες, είναι γνωστό ότι είσαι από τους λίγους που ΔΕΝ ΧΡΩΣΤΑΣ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ. αΝΆΓΚΗ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΎ ΈΧΟΥΝ ΌΧΙ ΜΌΝΟ ΤΑ ΛΊΓΑ ΠΟΥ ΓΊΝΟΝΤΑΙ, ΑΛΛΆ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ.
    Σύντομα θα επανέλθω για το κυρίως περιεχόμενο του σχολίου σου.

  14. gkav,
    και το Μνημόνιο οι Έλληνες καλούνται να το εφαρμόσουν…παραμένετε αισιόδοξος; 🙂
    Πέρα από την πλάκα. Τα τελευταία χρόνια πίστευα ότι ριζικές αλλαγές μπορούν να γίνουν μόνο εξαιτίας μιας μεγάλης κρίσης είτε ανάδειξης μιας πολιτικής ηγεσίας που θα βγει μπροστά, θα μιλήσει ανοιχτά και καθαρά και θα πάρει αποφάσεις. Αφού λοιπόν ως Κοινωνία, Χώρα, Κράτος έχουμε νοοτροπία «παιδιού» και τέτοιες ηγεσίες δεν έχουμε, μας προέκυψε η οικονομική κρίση (γιατί γενικά Κρίση υπήρχε και πριν το ΔΝΤ). Και κανένας δεν βγήκε να πει ότι ακόμη κι αν δεν υπήρχε Μνημόνιο και ΔΝΤ, θα έπρεπε να εφεύρουμε ένα δικό μας. Αντίθετα, η χώρα «τελεί υπό κατοχή», το τρικέφαλο τέρας «κατασπαράσσει» την Ελλάδα κοκ. Ακόμη και απέναντι σε αυτήν την πρόκληση εμφανιζόμαστε «λίγοι».

  15. @fragmenta adespota

    Αδυνατώ πραγματικά να καταλάβω τη σύνδεση του ήθους με την ιδεολογία που κάνετε. Αλήθεια, πιστεύετε ότι η ιδεολογία που μπορεί να έχει ο καθένας μας διαμορφώνει και κάποιο αντίστοιχο ήθος; Ποιο είναι αυτό και πώς χαρακτηρίζεται; Σκέψεις και πράξεις ίσως, εξίσου ηθικές ή μη, σε οποιαδήποτε ιδεολογία κι αν ανήκει κανείς.
    Για τα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους, με πρόλαβε ο gkav με την ανάρτησή του. Με καλύπτει.
    Όσο για τους «κοπρίτες», υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν. Και δεν είναι μόνο όσοι οφείλουν την ύπαρξή τους σε πολιτικά μέσα. Μπορούμε να τους απομονώσουμε;


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: