Αναρτήθηκε από: gkav | 27/03/2011

Και τώρα τι;

Αγαπητοί φίλοι, ήμουν σίγουρος ότι προηγούμενο σχόλιο μου για τις εκλογές του ΣΕΑ θα προκαλούσε, αλλά δεν φανταζόμουνα τόσο αθρόα συμμετοχή. Περίμενα αντιδράσεις αλλά δεν πίστευα ότι η «μύγα» θα τσίμπαγε τόσους πολλούς. Κάθε όμως κριτική είναι ειλικρινά καλοδεχούμενη. Τόσο από αυτούς που με γνωρίζουν όσο, και από αυτούς που δεν με γνωρίζουν (ή κάνουν ότι δεν με γνωρίζουν…). Τα σχόλιά σας είναι πολλά και δεν μπορώ να απαντήσω στον καθένα ξεχωριστά.
Το άρθρο μου σχετικά με τα αποτελέσματα των πρόσφατων εκλογών του ΣΕΑ, αυτό που κάμποσους ερέθισε, αυτό τον σκοπό ακριβώς είχε. Να προκαλέσει συζήτηση γύρω από το αρχαιολογικό επάγγελμα στην Ελλάδα και την επίσημή εκπροσώπησή του. Είναι ακριβώς η συζήτηση που δεν έκανε ο ΣΕΑ.
Έχουμε και λέμε.
1. Το γεγονός ότι έχω αποχωρήσει, ή καλύτερα, έχω ζητήσει να διαγραφώ από μέλος του ΣΕΑ (προσέξτε: δεν «αδρανοποιήθηκα», ούτε τα παράτησα σιωπηρά..) δεν σημαίνει ότι δεν μπορώ να εκφέρω ελεύθερα την γνώμη μου για τα συνδικαλιστικά πράγματα του χώρου στον οποίο εργάζομαι.
2. Ζήτησα να διαγραφώ διαμαρτυρόμενος επειδή τον Μάιο του 2007 συντελέστηκε συνδικαλιστικό πραξικόπημα (το εννοώ και μπορώ να το αποδείξω, εάν κάποιος το επιθυμεί, δημοσιεύοντας ενυπογράφως το κείμενο της παρέμβασής μου στην ΓΣ του ΣΕΑ της 10η Μαΐου 2007.
3. Για να προλάβω αντιδράσεις του τύπου «περσινά ξινά σταφύλια» ή «τι μάς λές τρία-τέσσερα χρόνια μετά», σπεύδω να υπενθυμίσω ότι σε εκείνη την «συνέλευση» τόσο το απερχόμενο ΔΣ, όσο και το προεδρείο, ουδέποτε μου απάντησαν επί της ουσίας. Όλοι τήρησαν αιδήμονα σιωπή, διότι όλοι ήσαν προσυνεννοημένοι, ώστε βάναυσα να καταργήσουν τις δημοκρατικές και θεσμικές καταστατικές διαδικασίες. Όλοι, πλην ελαχίστων, εσίγησαν, ακόμη και οι νεόκοποι «ντεμέκ» σημαιοφόροι της δημοκρατικής διαδικασίας, οι οποίοι τελικά επωφεληθήκαν.
4. Για να πάμε λίγο πίσω, στο μακρινό 1993-1994, μαζί με πολλούς από τους νεοδιορισμένους συναδέλφους μου, με αρκετούς από τους οποίους ήλθα σε ρήξη αργότερα, μοιραζόμασταν κοινούς προβληματισμούς σχετικά με το μέλλον του ΣΕΑ, την ενιαία συνδικαλιστική του δράση, το άνοιγμά του, το φτερούγισμά του αν θέλετε, έξω από τα στενά όρια δύο, τότε συνδικαλιστικών παρατάξεων που φυσικά δεν μπορούσαν να μας καλύψουν. Είχαμε καταθέσει προτάσεις, είχαμε δημοσιοποιήσει τις απόψεις μας για την μελλοντική οργάνωση της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, για τον τρόπο στελέχωσης της, την σύνδεσή της με άλλους επιστημονικούς κλάδους του ΥΠΠΟ κλπ. Ό,τι δηλαδή θα έπρεπε να απασχολεί και τον ΣΕΑ σήμερα. Προσπαθήσαμε να κάνουμε ένα ποιοτικό άλμα ώστε να βγάλουμε τον ΣΕΑ από το εκείνο το τέλμα. Η προσπάθεια αυτή, εν πολλοίς συκοφαντήθηκε και τελικά φυλλορρόησε. Μέχρι διασπαστές και φραξιονιστές του Συλλόγου μας αποκάλεσαν. Πρόλαβαν όμως να εκδοθούν μερικά τεύχη της Δέλτου, του επίσημου, τότε, περιοδικού του ΣΕΑ, και να διοργανωθεί συνέδριο (με δημοσιευμένα πρακτικά) για το Μέλλον του Παρελθόντος μας (άραγε τα θυμάται κανείς αυτά σήμερα;)
5. Γιατί αποδίδω τόση σημασία σε ένα Σύλλογο που στην καλύτερη περίπτωση σήμερα δεν αριθμεί πάνω από 1.000 μέλη; Επειδή είναι αυτή την στιγμή ο βασικός κορμός του αρχαιολογικού επαγγέλματος στην Ελλάδα. Δεν είναι πιά ο μόνος φορέας, υπάρχουν πολλοί αρχαιολόγοι εκτός ΥΠΠΟ. Αλλά, εάν ο κορμός δεν στέκει καλά τότε και το αρχαιολογικό επάγγελμα στην Ελλάδα έχει πρόβλημα.
6. Το μέγα σφάλμα του ΣΕΑ, τουλάχιστον του απελθόντος ΔΣ, είναι ότι παρέμεινε περιχαρακωμένο σε απόψεις αναχρονιστικές, παρωχημένες. Για να γίνω σαφέστερος. Ποτέ, μα ποτέ, δεν άκουσα τον ΣΕΑ επισήμως, να ενημερώνει αυτούς που μετά από μερικά χρόνια, πρόκειται να τον στελεχώσουν. Πότε ενημερώθηκαν οι φοιτητές της αρχαιολογίας από τον επίσημο φορέα των ελλήνων αρχαιολόγων για την κατάσταση που επικρατεί στο επάγγελμα; Τους εξήγησε κανείς ότι δεν υπάρχει αξιοκρατικός και σταθερός τρόπος εισαγωγής στην Αρχ. Υπηρεσία; Όχι βεβαίως! Πότε ο ΣΕΑ συναντήθηκε με τους αρχαιολόγους που δεν έχουν μπάρμπα στην «συνδικαλιστική» ή «διαπλεκόμενη» Κορώνη για να πετύχουν τον από το παράθυρο διορισμό τους (βλ. γνωστό έφορο, θείο καθηγητή, φίλο σε πολιτικό γραφείο, δικηγόρο με αυτοκτονικό ιδεασμό και αμειβόμενο με το κεφάλι, κ.ο.κ). Ποτέ! Πότε ο ΣΕΑ ασχολήθηκε, έστω για να τους ακούσει, με τους αρχαιολόγους που εργάζονται στις ξένες αρχαιολογικές σχολές, σε ερευνητικά ιδρύματα, στο εξωτερικό; Ποτέ! Πότε συναντήθηκε και αποκατέστησε σταθερή συνεργασία με αντίστοιχους επαγγελματικούς συλλόγους άλλων χωρών; Ποτέ! Ποιες αξιόπιστες συμμαχίες προσπάθησε να χτίσει; Ουδεμία! Υπήρξε ποτέ επαφή με τους αρχαιολόγους των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων; Απολύτως καμμία! Σε λίγο καιρό, όταν θα εμφανιστούν αρχαιολόγοι με πτυχία από ιδιωτικά πανεπιστήμια και κολλέγια τι θα κάνει; Αυτούς, αν διοριστούν, θα τους αποδεχτεί ως μέλη του ο ΣΕΑ;
7. Η ανέξοδη έκδοση ανακοινώσεων και ψηφισμάτων, η συμμετοχή εκ του ασφαλούς σε απεργίες (άραγε έμαθε ποτέ κανείς τα ποσοστά συμμετοχής;) συνιστούν συνδικαλιστική εσωστρέφεια περισσότερο, παρά άνοιγμα προς την κοινωνία. Και φοβούμαι ότι αυτό που ονόμασα στο προηγούμενο σημείωμά μου, ο «συνδικαλιστικός ακτιβισμός» πρόκειται να θεοποιηθεί.
8. Κατά τη γνώμη μου οι συμμαχίες του ΣΕΑ πρέπει να είναι άλλες. Πρέπει να συναντηθεί το συντομότερο με κάθε διαθέσιμο αρχαιολογικό δυναμικό, στα πανεπιστήμια, σε ερευνητικά ιδρύματα, στον ιδιωτικό τομέα, στο εξωτερικό. Η φωνή των ελλήνων αρχαιολόγων δεν θα ακουστεί μέσα από παρηκμασμένα και χρεοκοπημένα συνδικαλιστικά σχήματα, όπως η ΑΔΕΔΥ, ή βουτηγμένη στην συναλλαγή ΠΟΣΥΠΠΟ, κ.ο.κ. Για να ακουστεί δυνατά πρέπει να συμμαχήσει και να δράσει μαζί με όσους υπηρετούν και από όποια θέση το αρχαιολογικό επάγγελμα. Δυστυχώς, το εγχείρημα του Αρχαιολογικού Επιμελητηρίου, αντιμετωπίστηκε με αδικαιολόγητο φόβο και συκοφαντήθηκε και σύρθηκε από συναδέλφους(!) στις αίθουσες των δικαστηρίων. Σε έναν τέτοιο οργανισμό, που θα κατοχυρώνει αντικειμενικά την επαγγελματική μας επάρκεια, θα μπορούσαμε να συναντηθούμε όλοι ώστε να αποκτήσουμε δυνατότερη φωνή.
9. Είναι ευνόητο, ότι εγχειρήματα όσο και καλοπροαίρετα αν είναι, όπως η ΗΩΣ και το ΔΙΑΖΩΜΑ, δεν με εκφράζουν επειδή απουσιάζει από αυτά ο χαρακτήρας της καθολικής ενότητας και της συνεργασίας μεταξύ των φορέων του αρχαιολογικού επαγγέλματος.

Advertisements

Responses

  1. @Αρχαιολόγος

    Η «Ηώς» είναι ένα σωματείο, όπως όλα τα υπόλοιπα. Αν δεν συμφωνείτε με
    το καταστατικό, με την σύνθεση του Δ.Σ. ή τους σκοπούς του απλά μην γίνετε μέλος.
    Δεν καταλαβαίνω τον καυγά.

    @Όλγα Κακαβογιάννη

    Στο σημείο 2 του πρώτου σας σχολίου, υποθέτω ότι απαντάτε στο σημείο 6
    του post του gkav.
    Ξαναδιαβάστε σας παρακαλώ το σημείο στην ανάρτηση.
    Δεν είναι κακό να παραδέχεται κάποιος τις ελλείψεις, τις αστοχίες,
    και τα λάθη του, κακό είναι να μην προσπαθεί να τα διορθώσει (Στον ΣΕΑ γενικά αναφέρομαι). Εκτός αν ακόμη θεωρείτε ότι με το να απαντάτε σε ΜΙΑ πρόσκληση ΜΙΑΣ συνόδου μεταπτυχιακών φοιτητών κάνατε σωστά τη δουλειά σας (και που τελικά δεν πήγατε, γιατί «δεν υπήρχαν πλέον κενές οργανικές θέσεις»!)

  2. @ αρχαιολόγος
    Το σχόλιο σας προφανώς αφορά το δικό μου προς τον Gkaν, γιαυτό απαντώ.
    1) H προάσπιση των επιστημονικών και πνευματικών δικαιωμάτων των μελών είναι πάγια πρόβλεψη των καταστατικών των επιστημονικών σωματείων.
    Οι αφελείς ιδεοληψίες περί μασονικών στοών κλπ δεν οδηγούν πουθενά και μάλιστα αποπροσανατολίζουν απο τα υπαρκτά σοβαρά προβλήματα..
    2) Η Ενωση Αρχαιολόγων Ελλάδας ,»Ηώς», δεν είναι Επιμελητήριο, αλλά επιστημονικό σωματείο, σύμφωνο με τις διατάξεις του Αστικού δικαίου.
    3) Η ύπαρξη κριτηρίων εγγραφής σε ένα σωματείο, είναι απαραίτητη και δεν αντιστρατεύεται την έννοια της συλλογικότητας. Αυτονόητο είναι ότι για ένα επιστημονικό σωματείο το κριτήριο είναι η ύπαρξη επιστημονικού έργου.
    4) Είναι λυπηρό, ότι δεν βλέπω καμμία σοβαρή συζήτηση για τα αρχααία και την Αρχαιολογια.
    Αυτά και τέλος.

  3. Τώρα που τέλειωσαν οι…κοκκορομαχίες για τις εκλογές στον ΣΕΑ- η πλήρης ανατροπή των μέχρι πρότινος ισορροπιών μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμη για την εξυγίανση του νοσηρού κλίματος των τελευταίων 6 ετών, στους συνεργαζόμενους εναπόκειται-, μήπως θα πρέπει να στραφούμε στα πραγματικά προβλήματα αρχαιολογίας-αρχαιολόγων;;
    – ποια είναι πραγματικά η προστασία των αρχαίων;; και πως θα υλοποιηθεί το «fast track»;;.
    – τι γίνεται με τις δημοσιεύσεις, ώστε να ενημερωνόμαστε για τα νέα ευρήματα και τις μελέτες ( όσοι βέβαια …νοιώθουν την ανάγκη, ή έστω την υποχρέωση σύμφωνα άλλωστε με τον αρχαιολογικό νομο-, να δημοσιεύουν τα ευρήματά τους).
    – Και βέβαια άν υπάρχουν οι προαπαιτούμενες διευκολύνσεις για να είναι δυνατή η μελέτη και δημοσίευσή τους ( πχ η συντήρησή των κινητών ευρημάτων).
    – Όσο για την απαραίτητη άδεια μελέτης ( την επιδημία εννοώ, και όχι βέβαια απλής ενημέρωσης), ενώ τα τελευταία χρόνια το αρχαιολογικό προσωπικό που υπηρετεί στην Αθήνα υπέρδεκαπλασιάστηκε η εικόνα στις αρχαιολογικές βιβλιοθήκες παραμένει σχεδόν η ίδια, με τους νέους αρχαιολόγους να αποτελούν μειοψηφία. Πως λοιπόν θα γίνουν οι δημοσιεύσεις χωρίς μελέτη;; Και πως δικαιολογούν την λήψη της άδειας μελέτης ;; σαν απλή άδεια;; Αυτό θα είναι καταστροφικό, γιατί θα τεθεί σε κίνδυνο ο θεσμός.
    -βεβαια τον θεσμό έθεσε σε κίνδυνο η ίδια η πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟ, (το ένα σκέλος της τουλάχιστον σε προηγούμενη θητεία του), που μοίρασε αφειδώς άδειες …μελέτης σε ειδικότητες που δεν την χρησιμοποίησαν ποτέ γιαυτό το σκοπό, και ποτέ δεν τους ζήτησε να καταθέσουν το «αποτέλεσμά» της, δηλαδή επιστημονική δημοσίευση: συλλήβδην μηχανικοί ( ενώ θα έπρεπε μόνο οι ειδικοί για τα αρχαία μνημεία), συντηρητές ΠΕ,ΤΕΙ ακόμη και ΔΕ. Έτσι έφθασαν να την ζητούν και οι διοικητικοί.
    Και αντί να ζητείται από την (οποιαδήποτε) κυβέρνηση να χορηγεί κονδύλια για έκτακτο προσωπικό, δεν αρχίζει το ΥΠΠΟ να κάνει εξοικονόμηση στις σπαταλημένες ανεξέλεγκτα ημέρες εργασίας για δήθεν άδειες μελέτης;;;( όπως βέβαια και για τα οδοιπορικά που χορηγούνται σε ανθρώπους που η εργασία τους είναι στα τοπικά Μουσεία και όχι στα κεντρικά γραφεία, με αποτέλεσμα να μην τα λαμβάνουν οι αρχαιολόγοι που πραγματικά τα πραγματοποιούν).
    – Βέβαι τον θεσμό τ

  4. Για τον περιβόητο σύλλογο με την επωνυμία ΗΩΣ θάθελα να κάνω τις εξής παρατηρήσεις διαβάζοντας απλώς τα πέντε πρώτα άρθρα του καταστατικού:
    1) Στο άρθρο 2 γράφει ότι σκοποί του συλλόγου είναι η προάσπιση των επιστημονικών και πνευματικών δικαιωμάτων….. η ανάδειξη και ηθική ενίσχυση του έργου και των εν γένει νομίμων συμφερόντων….. η καλλιέργεια αισθήματος αλληλεγγύης….ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ!!! Όχι του κλάδου των αρχαιολόγων, μόνο των μελών! Τα συμπεράσματα δικά σας. Εκτός και αν αντέγραψαν το καταστατικό από καμμιά μασονική στοά, όπου πιθανώς να υπάρχουν οι διαχωρισμοί του τύπου εμείς και οι άλλοι.
    2) Στο άρθρο 3 στα μέσα πραγματοποίησης των σκοπών του συλλόγου είναι η οργάνωση βιβλιοθήκης! Να γελάσουμε ή να κλάψουμε; Τόσες βιβλιοθήκες έχει η Αθήνα, πουθενά δεν είδα συνωστισμό και τις επισκέπτομαι αρκετά συχνά. Εμείς όμως τα μέλη του συλλόγου. θέλουμε άλλη μια, γιατί η υπάρχουσες δεν είναι αρκετές! Υπάρχει επαφή με την σημερινή -σκληρή- πραγματικότητα ή όχι;
    3) Όπως παρατηρώ, στο ΔΣ υπάρχουν μέλη χωρίς διδακτορικό, σε αυτά βέβαια πιθανόν να προσμετράται το επιστημονικό έργο. Πάρεδρα και χωρίς δικαίωμα ψήφου (!) είναι οι κάτοχοι μεταπτυχιακών σπουδών, οι οποίοι για να γίνουν τακτικά μέλη θα πρέπει ή να πάρουν το διδακτορικό τους ή να αποκτήσουν επιστημονικό έργο εφάμιλλο των μελών του ΔΣ ή άλλων, εκτός ΔΣ. Οι υπόλοιποι, χωρίς μεταπτυχιακό, ας αναζητήσουν να στεγαστούν σε άλλο σύλλογο, χωρίς πατρικίους και πληβείους. Αυτό λέγεται επιμελητήριο; Και παραπονούνται οτι τορπιλλίστηκε; Έτσι εννοούν την ευρεία συλλογικότητα; Κρίμα, γιατί στο ΔΣ υπάρχουν και σοβαροί επιστήμονες.

  5. Αγαπητέ Gkav.
    Άργησα ναμάθω για το σχόλιό σου και μετά δύο μήνες!!! καταφέρνω να απαντήσω.
    1) Ίσως κάποιοι θυμούνται ότι κατά το 1993-1995, όταν το προεδρείο του ΣΕΑ αποτελούσαν ο Ι. Παπαχριστοδούλου (πρόεδρος), Ευγ. Γερούση (αντιπρόεδρος) και Ο. Κακαβογιάννη (γεν. γραμματέας), για την ενημέρωσή σας, των νεοεισελθόντων στην Αρχαιολογική Υπηρεσία ( μετά τους 3 διαγωνισμούς του 1989-1993), διοργα νώναμε στο κτίριο του ΣΕΑ συναντήσεις για να ενημερωθειτε για την λειτουργία του Συλλόγου και τα συνδικαλιστικά σας δικαιώματα.
    2) Επίσης με αφορμή την Σύνοδο των συλλόγων μεταπτυχιακών φοιτητών αρχαιολογίας, που γινόταν στην Πανεπιστημιούπολη, το ΔΣ με απέστειλε να τους ενημερώσω σχετικά με την λειτουργία της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και τις δυνατότητες εργασίας τους στο ΥΠΠΟ. Τους εξήγησα, ότι δεν υπήρχε τέτοια δυνατότητα, διότι δεν υπήρχαν πλέον κενές οργανικές θέσεις και ότι το αίτημα θεσμοθέτησης νέου Οργανισμού του ΥΠΠΟ ήταν κατεπείγον ( Δεν τους εξήγησα βέβαια ότι αυτοί που αντιδρούσαν στον νέο Οργανισμό, τόσο στην διαίρεση των Εφορειών, όσο και στην δημιουργία Τμημάτων στις Εφορείες, ήσαν οι επαγγελματί ες …»υπερδημοκράτες»). Πληροφορήθηκα ότι εκ μέρους των μεταπτυχιακών αρχαιολόγων έγιναν σχετικές παρεμβάσεις στην Βουλή. Ειναι γνωστό όμως ότι ο νέος Οργανισμός θεσμοθετήθηκε μετά …7 χρόνια, το 2002.
    3) Αγαπητέ Gkav σωστά αναζητείς μια «ευρεία συλλογικότητα των αρχαιολόγων, ανεξάρτητα από το που εργάζονται. Δεν θυμάσαι όμως ότι αυτό το ΔΣ το αποτόλμη σε (μετά απόφαση κατά πλεοψηφία βέβαια) και απέστειλε το έγγραφο αριθ. πρωτοκ. 74 /23-2-1995 στα Πανεπιστήμια και Ερευνητικά Ιδρύματα, με το οποίο κάλεσε όλους να συνεργασθούν, ώστε να ιδρυθεί ένα ενιαίο επιστημονικό σωματείο για όλους τους Έλληνες αρχαιολόγους. Δυστυχώς, τότε απάντησε μόνο ένας συνάδελ φος από το ΕΙΕ. Η προσπάθεια συνεχίσθηκε αργότερα με το «Αρχαιολογικό Επιμελητήριο, αλλά η αποπειρα τορπιλλίστηκε από τους ίδιους γνωστούς.
    Αυτην την απαραίτητη πλέον συλλογικότητα των επιστημόνων που ασκούν την αρχαιολογία επιθυμεί να επιτύχει η Ἑνωση Αρχαιολόγων Ελλάδας «Ηώς», και διαμορφώνει σχέσεις ενότητας και συνεργασίας μεταξύ τους. (Βέβαια ο χαρακτή ρας της δεν έχει καμμία σχέση με το ιδιωτικό σωματείο «Διάζωμα.
    Συναδελφικά Ολγα κακαβογιάννη

  6. ΔΕΙΓΜΑ ΓΡΑΦΗΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ Δ.Σ. του ΣΕΑ, ή ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΙΔΙΑ
    ( ή όταν απλώς ψαρεύουμε νέους ψηφοφόρους)

    Άλλους 197 θέλει να γίνουν αορίστου χρόνου το νέο ΔΣ. ( έχουν κριθεί από τον ΑΣΕΠ βεβαίως!!! εχει γινει ουσιαστικός έλεγχος για την νομιμότητα των βεβαιώσεων προϋπηρεσίας όλων;;; ή το ΔΣ δεν ασχολείται με τέτοια … δευτερεύοντα θέματα;;) Η νέα γενιά αρχαιολόγων δεν τους ενδιαφέρουν, εκείνοι δεν ψηφίζουν άλλωστε!!!!

    Δηλαδή τι άλλαξε;;;; Τι ΕΣΔΑ, τι ΕΑΚ+Πρωτοβουλία!!!! ( Η έκπληξη βέβαια δεν είναι για την ΕΑΚ)

  7. Αγαπητέ Γιάννη,
    είναι αλήθεια πως οι περισσότεροι, αν όχι όλοι οι ΙΔΑΧ, εργάσθηκαν στην Υπηρεσία με τις πολιτικές επιλογές ενός πελατειακού συστήματος που στην ουσία εξυπηρέτησε όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές και συνέβη κυρίως, την περίοδο της “πεφωτισμένης δεξιάς (;)”, υπό το “σοσιαλιστικό” πρίσμα της ΠΑΣΟΚΙΚΗΣ “αξιοκρατίας”, του καθεστώτος Σημίτη» όπως πολύ σωστά αναφέρετε. Κατά συνέπεια, είναι δικαιολογημένη η καχυποψία του sui generis για την δυνατότητα, οι εμπλεκόμενοι σε τέτοιες διαδικασίες επιλογής να ορθώσουν «ανάστημα» ή άλλως «επιστημονικό λόγο». Οι αόριστες αποχρώσεις ήθους, αντίθετα, χαρακτηρίζουν τον δικό σας «αριστερό λόγο» και είναι αξιοπερίεργο κατά την άποψή μου. Θεωρώ πως κακώς μεν, αλλά «ο γέγονε, γέγονε». Η Πανεπιστημιακών αμφιθεάτρων αντιπαράθεση, με τους εκατέρωθεν χαρακτηρισμούς, δεν συνιστούν πολιτικό λόγο. Το αντίθετο θα έλεγα, και αυτή, ήταν και είναι η ένσταση μου, σε σχέση με την ανάρτηση αλλά και όλο το διάλογο που φιλοξενήθηκε σ’ αυτό. Ο χρόνος θα δείξει…

  8. Αφού λοιπόν ορκιστήκαμε όλοι στην ενότητα ας ασχοληθούμε λίγο και με τα αρχαιολογικά. Και μιας και είναι της μόδας το fast track, ας δούμε και αυτό:

    http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wFYAFdDx4L2G3dtvSoClrL80Ua8uND3Php5MXD0LzQTLf7MGgcO23N88knBzLCmTXKaO6fpVZ6Lx3UnKl3nP8NxdnJ5r9cmWyJWelDvWS_18kAEhATUkJb0x1LIdQ163nV9K–td6SIuZYYjsdCHwgdYczRV9E8zAThSZEGlIn6A3uBSABNhUIH

    Τί λέτε;

  9. Φίλοι και συνάδελφοι
    Όλα αυτά τα ωραία που περιγράφετε γλαφυρά περιέχουν μια καλή και μια κακή είδηση. Η καλή: Λεφτά υπάρχουν! και η κακή: Μόνο για ορισμένους! Με το ΠΙΟΠ ειδικά και με το θέμα που έθιξε ο/η φίλος/η, θάταν ενδιαφέρον να μάθουμε από τα τόσα έργα που διατυμπανίζει οτι έφερε εις πέρας σε όλη την επικράτεια, τι πλήρωσε τελικά η Τράπεζα Πειραιώς και τι το ΥΠΟΤ; Φοβούμε οτι η απάντηση θα απογοητεύσει πολλούς που φαντάζονται ως σωτήρα και μεγαλοχορηγό τον ιδιωτικό τομέα. Όλα από την καμπούρα μας! Είναι πρόσφατη εξάλλου η επιχορήγηση με 92.000.000Ε του Μεγάρου Μουσικής-Λαμπράκη!
    Όσο για την έκθεση στην Αμερική έψαξα και έμαθα οτι το κάθε λήμμα πληρώνεται 70Ε και η μετάφραση δεν θα κοστίσει πάνω από 10-15.000 Ε, συν το γεγονός οτι ζητήθηκε από πολλούς συναδέλφους, όπως μάθαμε, να γράψουν τα κείμενα κατευθείαν στα αγγλικά. Πόσα θα είναι τα αντικείμενα; 200; 300; Κάντε το λογαριασμό. Αν υπάρχει τσίπα, ας φέρει στη δημοσιότητα ο κος διευθυντής τον τρόπο με τον οποίο κοστολογήθηκε και τελικά επιχορηγήθηκε η έκθεση με 3.600.000 Ε.
    Φοβάμαι όμως, παρά την δυστυχία που εκπέμπουν οι παρατηρήσεις του Mario S., οτι τα περιθώρια άμεσης αντίδρασης είναι μηδαμινά. Άντε να βγάλει καμμιά ανακοίνωση για την τιμή των όπλων ο ΣΕΑ. Από κει και πέρα;
    Πάντως, για μια άλλη έκθεση που βρίσκεται στα σκαριά, την Άγονη Γραμμή στο Κυκλαδικό Μουσείο, ξεκαθαρίστηκε, όπως έμαθα, από τους αρμόδιους του Μουσείου οτι λεφτά δεν υπάρχουν. Πάει καλά! Ας μη μάθουν όμως και οι συνάδελφοι αυτοί για καμμιά τερατώδη επιχορήγηση, γιατί θα θυμηθούμε πάλι το ανέκδοτο που επικαλέστηκε ο/η φίλος/η 30something.

  10. Πραξικοπήματα, εμφύλιοι σπαραγμοί, τυμπανοκρουσίες περί δήθεν αξιοκρατίας, επιμελητήρια, μεγαλοιδεατισμός, ελιτισμός! Όλα αυτά ακούγονται πολύ ευχάριστα για όσους πολεμούν με μανία τις αρχαιότητες και εμάς που πασχίζουμε να περισώσουμε ό,τι προλαβαίνουμε. Αυτός ο μικρόκοσμος των εξαιρετικώς εξειδικευμένων προσωπικών ενδιαφερόντων επιστημονικών ή άλλων, αυτή η ερωτική πλέον σχέση με τις καρεκλίτσες σε διάφορα ανώτατα ιδρύματα και τις πολυπόθητες θέσεις διευθυντών, όλα αυτά που θέλετε να μας πείτε με άλλα λόγια εξυπηρετούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την αγέρωχη εξουσία. Να βλέπατε με πόση χαρά τρίβει τα χέρια της! Αυτό, λοιπόν, θέλετε; Μα, καλά, γιατί μάς φοβάστε τόσο πολύ; προς τί τόσο μένος; Δεν καταλαβαίνετε ότι με όλα αυτά διαπιστώνουν ότι φθάνει εκείνη η πολυπόθητη ώρα που θα απαλλαγούν την Α.Υ. το μέγα εμπόδιο για την «ανάπτυξη» του τόπου; Δεν βλέπετε ότι παραμονεύουν οι τράπεζες και τα διάφορα ιδιωτικά (τοπικά και ξένα) συμφέροντα να μας κατασπαράξουν μαζί με τις αρχαιότητες και ό,τι έχει απομείνει από την εν γένει πολιτιστική μας κληρονομιά; Δεν το βλέπετε; Έλεος!

  11. Αγαπητοί
    Θεωρητικολογείτε συνεχώς, όμως τα γεγονότα τρέχουν ασχολίαστα… (των οικιών ημών…. ή εδώ καίγεται η γούνα μας….).
    Για παράδειγμα, διαβάσατε την επιστολή-απολογία (;) του κυρίου διευθυντή του Μουσείου Μπενάκη για την έκθεση στην Αμερική; Συνειδητοποιήσατε οτι 3.600.000 Ε θα πληρωθούν για τη επιστημονική μελέτη (!), τις απαραίτητες μετακινήσεις (ποιών; των γνωστών και απαράλλακτων μελών των επιτροπών- μα όλο οι ίδιοι και οι ίδιοι, πότε προλαβαίνουν σε τόσες επιτροπές, επιστήμονες άνθρωποι;), τις συγγραφικές εργασίες (θα ρωτήσω κάποιους συγγραφείς λημμάτων που ξέρω, θα τους το πω με τρόπο, ξέρετε άλλωστε το -ρατσιστικό- ανέκδοτο με την ποντία κυρία ελαφρών ηθών που αυτοκτόνησε όταν έμαθε οτι οι άλλες του κλάδου πληρώνονταν, καλά, αυτές οι συγγραφικές εργασίες είναι άλλες από την επιστημονική μελέτη;) τις συντηρήσεις (ποιές; τα περισσότερα έμαθα οτι είναι συντηρημένα) των αντικειμένων, κλπ, κλπ; Άραγε θα βγει ποτέ στη δημοσιότητα τι δαπανήθηκε και πού;
    Αμ᾽το άλλο; Διαβάστε τα εξαιρετικά ενδιαφέροντα νέα στο http://www.corfupress.com: 8.500.000 E, ένας σκασμός λεφτά για το Μουσείο Τυπογραφίας στην Κέρκυρα, έργο της Τράπεζας Πειραιώς αλλά με χρηματοδότηση του ΥΠΠΟΤ! Το site λέει ξεκάθαρα για την μοίρα μουσείων και αρχαίων στο νησί των Φαιάκων, όταν η Τράπεζα Πειραιώς με ξένα κόλλυβα προσφέρει έργο! Στα ῾῾φιλόξενα γραφεία του ΠΙΟΠ῾῾ δεν φιλοξενούνται οι συνεδριάσεις του συλλόγου ΗΩ; Πάντα πρώτο το ΠΙΟΠ στις προτιμήσεις της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας, σιγά μην αποτελέσει εξαίρεση η τωρινή. Ο χρυσούς αιών των διαπλεκομένων!
    Κατά τ᾽άλλα οι υπηρεσίες του ΥΠΠΟΤ πένονται, χαρτί και μελάνι στα εκτυπωτικά και στα fax αναζητείται με το φανάρι…Καλό το πρωταπριλιάτικο αστείο της Καθημερινής για την αξιοποίηση θραυσμάτων αρχαιολογικών χώρων, αλλά οι καιροί είναι πονηροί, μπορεί να τους μπαίνουν και ιδέες….

  12. @Gkav
    Επανέρχεσαι ξανά και ξανά στο ίδιο ζήτημα. Αυτό που εσύ ονομάζεις «πραξικόπημα» στον ΣΕΑ, δεν ήταν τίποτε άλλο παρά η συνέλευση με την οποία αποφασίστηκε,να γίνουν δεκτοί στον ΣΕΑ, οι ΙΔΑΧ αρχαιολόγοι του Π.Δ. Παυλόπουλου!!! Καμμία παράταξη επί της ουσίας δεν είχε αντίρρηση, γι’αυτό και ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία. Το ουσιώδες πρόβλημά σου είναι ότι δεν θέλεις τους ΙΔΑΧ αρχαιολόγους του Π.Δ. Παυλόπουλου, στον ΣΕΑ!!! Τα υπόλοιπα περί αξιοκρατίας, όπως λες και εσύ, είναι «άλλα λόγια να αγαπιόμαστε». Επί της ουσίας τώρα:είναι λογικό ένας αρχαιολόγος, να θέλει εκτός Υπηρεσίας, τη μισή σήμερα Αρχαιολογική Υπηρεσία; Γιατί οι ΙΔΑΧ αρχαιολόγοι είναι η πλειοψηφία της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας!!! Αυτός είναι και ο λόγος που από διάφορες πλευρές επιδιώκεται η τεχνητή διαίρεσή τους!!! Τα υπόλοιπα περί αξιοκρατίας και επιστημονικότητας του κλάδου, με τον τρόπο που εκφράζονται, συνιστούν «ελιτίστικες» απόψεις μιας «υπαλληλικής αριστοκρατίας της γνώσης». Στο σύνολό τους οδηγούν στη διαμόρφωση μιας «πεφωτισμένης δεξιάς (;)», υπό το «σοσιαλιστικό» πρίσμα της ΠΑΣΟΚΙΚΗΣ «αξιοκρατίας», του καθεστώτος Σημίτη. Ένας ελιτίστικος κεντροδεξιός λόγος, επενδεδυμένος με αόριστες αποχρώσεις «ήθους». Και καταλήγω: ποιά ηθική είναι αυτή που δεν ανέχεται στον Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων, το μισό κορμό της σημερινής Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, δηλαδή τους ΙΔΑΧ αρχαιολόγους του Π.Δ. Παυλόπουλου;

  13. Αγαπητέ συνάδελφε
    Θεωρώ σεβαστές τις έμμονες ιδέες σου, αν και δεν μου είναι πάντα κατανοητές. Να ξέρεις όμως οτι οι παρατηρήσεις που εκφέρονται με οξύτητα προκαλούν και τις ανάλογες αντιδράσεις. Λόγω της καταγωγής σου όμως, πιθανώς θα πρέπει να συγκρατούμεθα όλοι οι υπόλοιποι!
    Πολλές φορές διαφωνώ με τον σύλλογο, κυρίως με την χλιαρότητα και την αναβλητικότητα με την οποία αντιμετωπίζει τα πράγματα. Για παράδειγμα για τις επόμενες 10-15 μέρες δεν θα υπάρχει προεδρείο, λες και δεν μας κυνηγά ο χρόνος, με όλα τα θέματα ανοικτά, κυρίως αυτά των ενοποιήσεων των εφορειών. Για σκέψου όμως στις σοβαρές διαφορές να ζητούσαμε να διαγραφούμε…Δεν θάχε μείνει κανείς για να έχει τη χαρά να διαφωνεί με τον άλλο. Είμαι της άποψης οτι σε ένα σύλλογο 1000 ατόμων (από τα οποία τα μισά περίπου δεν συμμετέχουν στις συνδικαλιστικές διαδικασίες, άρα δεν εκφέρουν ή δεν έχουν γνώμη), δεν περισσεύει κανένας, καμμιάς παράταξης.

  14. @ΓΝΩΣΤΟΣ/ΑΓΝΩΣΤΟΣ
    Αγαπητέ/ή μου, ούτε και εγώ χρωστώ σε κανέναν. Γιαυτό αισθάνομαι την ανάγκη να έχω το δικό μου βήμα λόγου. Ναι, ακριβώς αυτό πιστεύω. Ότι, δηλ., ένας από τους βασικούς, αν όχι ο βασικότερος λόγος κακοδαιμονίας και εσωστρέφειας είναι, όχι μόνο ο διαφορετικός, αλλά κατά κύριο λόγο πελατειακός και ανορθολογικός τρόπος στελέχωσης της Υπηρεσίας. Εκεί ακριβώς βρίσκεται κατά την γνώμη μου η αιτία του πολύχρονου κακού. Και όσοι προσπάθησαν να ξεφύγουν από την «μαύρη τρύπα» της «αλά κάρτ» αξιοκρατίας ή εξυπηρέτησης προσωπικών συμφερόντων δεν το πέτυχαν επειδή ακριβώς συντήρησαν την σχέση «πωλητή εκδούλευσης» και πελάτη. Εκεί είναι η ρίζα του προβλήματος, εκεί είναι και η διαφορά μας. Εγώ πιστεύω ότι ο ΜΟΝΟΣ ορθός και αξιοπρεπής επιστημονικά και υπαλληλικά τρόπος εισαγωγής στο Δημόσιο (συνεπώς και στην Αρχαιολογική Υπηρεσία) είναι ο τακτός ανά διετία ή τριετία το πολύ γραπτός διαγωνισμός, ανοιχτός σε όλους όσοι έχουν τα ελάχιστα τυπικά προσόντα. Έτσι, να να ξέρουμε για ποιό πράγμα μιλάμε, για να έχουμε όλοι μία κοινή και σταθερή αρχή, χωρίς αποκλεισμούς, χωρίς γνωριμίες, χωρίς συναλλαγές, κλπ κλπ. Όλα τα άλλα είναι άλλα λόγια να αγαπιόμαστε. Η εύρεση σταθερής και μόνιμης εργασίας είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να την αφήσουμε μόνο στα χέρια πολιτικάντικων αφ’ ενός και συνδικαλιστικών μηχανισμών αφ΄ετέρου. Στο χώρο μας είμαστε επαρκώς λίγοι (δυστυχώς) και πιστεύω ότι, λίγο ως πολύ, γνωρίζουμε ο ένας το άλλον. Ας μην πουλάνε λοιπόν διάφοροι μηχανισμοί φύκια αγωνιστικών κινητοποιήσεων για μεταξωτές κορδέλλες μονιμοποιήσεων. Και αυτό ισχύει για όλες τις παρατάξεις και τα πρόσωπα του ΣΕΑ, ανάλογα με το μερίδιο ευθύνης που είχε στην διαχείριση των κοινών. Και για να μιλήσω για την αφεντομουτσουνάρα μου, εάν μου επιτρέπεται: Μέχρι το 2007, τότε που προτίμησα την οικειοθελή διαγραφή μου από τον ΣΕΑ λόγω του ΠΡΑΞΙΚΟΠΗΜΑΤΟΣ (το οποίο όλοι γνωρίζουν ότι έγινε αλλά όλοι αποσιωπούν, επειδή η αλήθεια, ξέρεις, είναι πολύ δυσάρεστη τόσο σε αυτούς που το απεργάσθηκαν όσο και σε αυτούς που το ανέχτηκαν για να επωφεληθούν αργότερα, όπως η ΕΑΚ), όταν πιά συνειδητοποίησα ότι το «παιχνίδι» στον ΣΕΑ παίζεται πίσω από τις πλάτες των μελών του, μέχρι τότε πίστευα ότι το αίτημα για αξιοκρατία, γιά ορθή επιστημονική και υπαλληλική κρίση, για διάθεση για προσφορά θα ήταν πρός όφελος των αρχαιολόγων και των αρχαίων. Αμ δε! Η προσυνεννοημένη μεταξύ όλων των αρχισυνδικαλιστών και μελών του τότε ΔΣ ματαίωση της κορυφαίας εκδήλωσης (των εκλογών δηλαδή) του σώματος των αρχαιολόγων του ΥΠΠΟ μου διέλυσε κάθε αμφιβολία, και φυσικά και για να έχω εντάξει την συνείδησή μου προτίμησα την οικειοθελή απομάκρυνση από τις διαδικασίες του ΣΕΑ. Ειλικρινά πιστεύεις, ότι ήταν δημοκρατική, η πρακτικά άνευ συζητήσεως αλλαγή του καταστατικού (μέσα σε 3 ώρες άλλαξαν πάνω από 100 άρθρα) χωρίς ουσιαστικό διάλογο πάνω σε ένα προαποφασισμένο σχέδιο το οποίο είδαμε, μόλις, το πρωί εκείνης της ημέρας; Μέχρι και ο Αθανασούλης το παραδέχτηκε ότι δεν ήταν και τόσο «δημοκρατικό» Αυτά δεν γίνονται ούτε σε «μπανανίες»! Αυτήν την αντιδημοκρατική πρακτική ανεχτήκατε όλοι, πλην ελαχίστων, όχι όμως γραφικών. Αλλά οι ελάχιστοι δεν σημαίνει ότι είναι και αφελείς. Οι πλείστοι όμως είναι συνένοχοι. Ακόμη και οι διαπρύσιοι αμύντορες, τάχα μου, των δημοκρατικών διαδικασιών, ανάμεσά τους και η πληθωρική ηγερία της παράταξης που στηρίζεις. Αυτό έγινε τότε και είναι καλό να μην ξεχνάμε τις (μαύρες) σελίδες της ιστορίας του ΣΕΑ, γιατί θα ακολουθούν για πάντα τους υπευθύνους της συνδιαλλαγής. Όσο και αν προσπαθούν να καλυφθούν πίσω από την σκιά τους ή να εξαγνιστούν σε κολυμβήθρες ανέξοδης αγωνιστικότητας, εγώ θα φροντίζω να τους το υπενθυμίζω. Πολλά φιλιά Sui Generis

  15. Δεδομένου ότι ο συνάδελφος Γιάννης με κάλυψε σχεδόν σε όλα, έχω μόνο κάποιες παρατηρήσεις συνάδελφε gkav. Πιστεύεις στ᾽αλήθεια, μιας που με εμμονή επανέρχεσαι, ότι για την κακοδαιμονία ή καλύτερα για την παθογένεια της αρχαιολογικής υπηρεσίας, αιτία είναι οι κατά καιρούς διαφορετικοί τρόποι εισαγωγής στον κλάδο;
    Η αναφορά μου σε γραφικούς συνταξιούχους, οφειλόταν στην άγρα πελατών που διενεργούν ορισμένοι από αυτούς, προκειμένου να προσελκύσουν κόσμο στο νέο ῾῾επιστημονικό῾῾ σχήμα. Δεν χρωστώ την εισαγωγή μου στο ΥΠΟΤ ούτε σε γραφικό, ούτε σε συνταξιούχο.
    Ο ονομαστική μου αναφορά σε πρακτικές συναδέλφων οφειλόταν στην κατά καιρούς θέση τους στον ΣΕΑ. Τι θάπρεπε όμως; Αφού εκμεταλλεύτηκαν οι όποιοι, (στο γαλατικό χωριό δεν χρειάζονται ονόματα, ξέρουμε όλοι, όλους ή σχεδόν), τους συμβασιούχους, πολλοί από τους οποίους είχαν περγαμηνές μεγαλύτερες από τους εργοδότες τους, αφού πλούτισαν τα βιογραφικά τους με άρθρα που ποτέ δεν είχαν γράψει, με ανασκαφές που ποτέ δεν είχαν διενεργήσει, θάπρεπε να τους πετάξουν σαν λεμονόκουπες; Δε θα ήταν το πλέον ανήθικο;
    Όσο για το λεγόμενο πραξικόπημα, η άποψή μου είναι συνάδελφε οτι επρόκειτο για μια συννενόηση, προκειμένου να μη καταλήξουμε ξανά στις αλήστου μνήμης μέρες όπου στα χαρακώματα ήταν μόνιμοι-έκτακτοι. Και βέβαια ήμουν σε εκείνη την συνέλευση, η παράταξή σου, αν θυμάμαι καλά, επιθυμούσε το τερατώδες, δύο ξεχωριστούς συλλόγους!

  16. δυστυχώς στη συζήτηση θα θέσω το εξής θέμα:
    Αποκρατικοποιήστε τα μνημεία!
    http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.8emata&id=6031
    είναι το τρίτο άρθρο (ένα στο Βήμα, το άλλο δεν θυμάμαι) σε διάστημα λίγων μηνών πάνω στο ίδιο θέμα.
    «ο χαρακτήρας της καθολικής ενότητας και της συνεργασίας μεταξύ των φορέων του αρχαιολογικού επαγγέλματος» είναι τόσο επιτακτικός σήμερα όσο ποτέ.

  17. Gkav
    Αναγνωρίζω τις αγωνίες σου για τον κλάδο μας, αλλά διαφωνώ σχεδόν σε όλα. Αλήθεια ποιά είναι η τοποθέτησή σου απέναντι στο σύνολο των ΙΔΑΧ αρχαιολόγων, πως τους αντιμετωπίζεις; Δεν νομίζω ότι το πρόβλημα του κλάδου είναι η αξιοκρατία. Αξιοκρατία με ειδικούς διαγωνισμούς (πίσω από τους οποίους κρύβεται το «ειδικό μισθολόγιο» των αρχαιολόγων), αναλογίας 1:100, δεν νομίζω ότι οδηγεί σε αξιοκρατία αλλά σε ένα ιδιότυπο καθεστώς αριστοκρατίας!!! Η αριστοκρατία των «χαλκέντερων» ρομαντικών αρχαιολόγων προηγούμενων αιώνων. Συνακόλουθα μιλάμε για ένα σύστημα προϊσταμένων «πεφωτισμένων», που ακολουθούνται από αντίστοιχα «πεφωτισμένους» επιστημονικά «λοχαγούς» (μόνιμους αρχαιολόγους), που πίσω τους σέρνουν μια στρατιά αναλώσιμους ΙΔΑΧ αρχαιολόγους και άλλους τόσους συμβασιούχους. Το καθεστώς που ονειρεύεσαι μου θυμίζει περισσότερο μια ξεπεσμένη αριστοκρατία, που αποτελείται από «φεουδάρχες – πεφωτισμένους» προϊσταμένους, στις αριστοκρατικές «αυλές» των οποίων συναθροίζονται πλήθος άλλων «δουλοπάροικων» αρχαιολόγων!!!
    Μακριά από κάθε είδους συνδικαλισμό και κάθε είδους μη ελεγχόμενης πολιτικής δράσης, οδηγούμαστε σε ένα αδιέξοδο. Όχι η κατηγοριοποίηση που οι πολιτικές ηγεσίες επιφύλαξαν για τους αρχαιολόγους, δεν είναι αυτή του επιστημονικού προσωπικού!!! Μας θεωρούν απλά δημόσιους υπαλλήλους και η επιστημονική κατάρτιση, όσο άρτια και αν είναι, δεν μπορεί να μας βγάλει από το αδιέξοδο. Αλήθεια, πόσος απλός κόσμος έχει διαβάσει τα διδακτορικά και τα μεταπτυχιακά μας; Τις μελέτες μας; Ακόμα και σε εκπομπές της τηλεόρασης σχετικές με το βιβλίο, αυτά που προβάλλονται είναι λογοτεχνικά έργα.

    Μετά τιμής, Γιάννης.

  18. @ΓΝΩΣΤΟΣ/ΑΓΝΩΣΤΟΣ
    Αγαπητέ/ή, προφανώς σου διαφεύγει ότι εδώ και αρκετό καιρό δεν υποστηρίζω καμία απολύτως παράταξη, παλαιά ή μετάλλαξή της, και, προφανέστατα, δεν ταυτίζομαι με οιαδήποτε από αυτές. Δεν υπήρξα απολογητής και υπερασπιστής κανενός στο παρελθόν ούτε, βεβαίως θα είμαι και στο μέλλον. Γι΄αυτό άλλωστε επέλεξα την τίμια αποχώρηση/αυτο-διαγραφή από τον ΣΕΑ, όταν συνειδητοποίησα τις βαθύτερες ρίζες του προβλήματος του Συλλόγου. Φίλοι μου καλοί και, ακόμη καλύτεροι συνάδελφοι, υπάρχουν σε όλες τις παρατάξεις, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι αποδέχομαι ή ταυτίζομαι με αυτές. Μην με προσγράφεις, λοιπόν, σε κάποια από αυτές τις παρατάξεις. Εάν ήθελα την συνδικαλιστική μου ανάδειξη (και εν πολλοίς την εύκολη υπηρεσιακή μου εξέλιξη…) να είσαι βέβαιος/η θα το είχα ήδη επιχειρήσει. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι όσοι θέλουν να προσφέρουν στον Σύλλογο κάνουν δεύτερες αμαρτωλές σκέψεις. Γνωρίζω όμως ότι κατά κανόνα αυτό συμβαίνει.
    Διάλεξα την συνειδητή αποχή από τα συνδικαλιστικά πράγματα του Συλλόγου, λόγω της αηδίας που ένοιωσα με το ΠΡΑΞΙΚΌΠΗΜΑ (το επαναλαμβάνω…) που ματαίωσε τις νόμιμες εκλογές (σε εκείνες τις διαδικασίες, από ότι καταλαβαίνω ήσουν παρούσα..αλήθεια θυμάσαι;) και προτίμησα να συνδιαλέγομαι με αρχαιολόγους που ΕΓΩ επιλέγω και εκτιμώ για την προσφορά τους, ασχέτως εάν είναι φίλοι μου προσωπικοί ή όχι. Υπό αυτήν την έννοια, ναι, ΕΙΜΑΙ ΕΛΙΤΙΣΤΗΣ και μάλιστα, πολύ ελιτιστής. Με «αρχαιολόγους» που πλέκουν την επαγγελματική/υπηρεσιακή τους εξέλιξη με την συνδικαλιστική τους ανάδειξη δεν θέλω να έχω σχέση, σε όποια παράταξη του ΣΕΑ και αν ανήκουν. Σε τελική ανάλυση, δεν με ενδιαφέρει εάν έχω συνδικαλιστικούς φίλους ή εχθρούς, με ενδιαφέρει να έχω καλούς φίλους συναδέλφους, για τους οποίους δεν θα χρειαστεί κάποια στιγμή να δώσω λόγο στην συνείδησή μου. Αυτό συνέβη όταν αποφάσισα να αποχωρήσω από τον ΣΕΑ. Δεν ήθελα να βλέπω μπροστά μου, κατ’ όνομα, συναδέλφους, που μεριμνούσαν περισσότερο για την νομή εξουσίας και το μέτρημα κουκιών παρά για την βελτίωση -επιστημονική και υπαλληλική- των μελών του Συλλόγου.
    Είναι καλό που αρχίζουν να πέφτουν ονόματα και στο τραπέζι, μπορώ να σου πώ ακόμη περισσότερα και από όλες τις παρατάξεις. Και μην νομίζεις, ότι έφυγαν πιά οι διαπλεκόμενοι (δεν είναι όλοι, βεβαίως, το ίδιο) για να έλθουν οι καλοί, άσπιλοι, αμόλυντοι και αδιάφθοροι. Πολλοί από αυτούς, βρέθηκαν εργαζόμενοι τυχαία, γνωρίζω προσωπικά μερικούς, (εξελίχθηκαν σε σημαίνοντα στελέχη συνδικαλιστικά μάλιστα), που ήλθαν από πολιτικά γραφεία, η παρακαλούσαν για μία βεβαίωση ότι τάχα εξυπηρετούσαν πάγιες και διαρκείς ανάγκες (ψηφοθηρικές τις λέω εγώ). Και τις πλασματικές ή φουσκωμένες βεβαιώσεις προϋπηρεσίας και τις χαριστικές συμβάσεις τις πέτυχαν να τις πάρουν παρακαλώντας εφόρους σαν αυτήν που κατονόμασες. Όλο αυτό το αλισβερίσι της σύμβασης είναι που οδήγησε την κατάσταση εδώ. Και είναι απλό. Τους εξυπηρετούσε όλους. Όλοι έκαναν την δουλειά τους και όλοι μαζί την πάπια (όσο βέβαια υπήρχαν τα λεφτά). Και όλοι μαζί καταπάτησαν κάθε έννοια αξιοκρατίας. Τώρα που όλοι «τακτοποιήθηκαν» (τι λέξη και αυτή!!!!) κανείς δεν μιλάει για την ταμπακιέρα, την αρχή του κακού. Πόσοι έγιναν αορίστου χρόνου υπάλληλοι (και αμετακίνητοι σε προσωποπαγείς, παρακαλώ, θέσεις, με πλασματικές ή χαριστικές συμβάσεις, πόσοι απ΄αυτούς που μιλούν τώρα για αξιοκρατία δεν εργάζονταν σε διάφορες επιτροπές και επιτροπάτα και κομιτάτα και δεν εισχώρησαν από την πίσω πόρτα, χωρίς καμμία απολύτως κρίση, στην Αρχαιολογική Υπηρεσία; Κοίτα γύρω σου και θα δείς πολλούς. Καί τώρα έφτασαν στο σημείο να κατηγορούν γραφικούς συνταξιούχους αυτούς που κάποτε τους ευεργέτησαν; Ευθύνες υπάρχουν και από τις δύο πλευρές, αλλά εγώ, προσωπικώς, που δεν πέρασα από κανένα πολιτικό γραφείο, δεν παρακάλεσα για καμμία σύμβαση, δεν εκβίασα κανένα με την ψήφο (βλ. κουκί) μου, δεν συναλλάχθηκα ως εργατοπατέρας ή εργατομαμά με κανέναν, τι φταίω;
    Α! και κάτι τελευταίο…Η πόρτα της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας δεν «έκλεισε για τα επόμενα, κύριος οίδε πόσα, χρόνια», όπως λές. Την έφραξαν ερμητικά όλοι αυτοί οι αθρόοι και χωρίς αρχές και αξιοκρατία ψηφοθηρικοί διορισμοί, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια. Αλλά θα έχει κάποιος από το νέο ΔΣ το κουράγιο να το εξηγήσει στους σκεπτόμενους και ανήσυχους φοιτητές ότι είναι καλύτερο να τα παρατήσουν και να βρούν άλλη δουλειά, διότι τους πρόλαβαν άλλοι; Φιλικά, Sui Generis

  19. Συνάδελφε gkav. Πράγματι δε σε ξέρουμε καλά, αλλά σε αυτό φταις και συ. Για παράδειγμα τι σχέση έχει αυτό το σχόλιό σου με το προηγούμενο (το γαρ πολύ της θλίψεως…ή σας τάλεγα εγώ αλλά δε μ᾽ ακούγατε);;;;; Είναι μέγα λάθος όμως τα όσα αποδίδεις μονομερώς στο απερχόμενο ΔΣ. Το μερίδιο της ευθύνης επιμερίζεται εξίσου και στα προηγούμενα ΔΣ, τα οποία αντιμετώπισαν τα ζητήματα που θέτεις, αλλά και πολλά άλλα, με τον ίδιο ωχαδερφισμό και υπεροψία. Για την ακρίβεια και αναφέρομαι ονομαστικά διότι το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι, η πρόεδρος Αρχοντίδου δεν εκαυχάτο για τις στρατιές συμβασιούχων που κατά καιρούς προσελάμβανε; Ο πρόεδρος Ρήγινος δεν ήταν ο αυθεντικός εκφραστής της σκέψης, όχι του Μάο, αλλά της τότε και νυν ΓΓ; Για ποιές ρήξεις μιλάμε λοιπόν; Ποιοί θα τις κάνανε; Η παράταξη που προφανώς υποστηρίζεις, αφού αναπαράγεις τις θέσεις της στο ιστολόγιό σου, μετά βεβαιότητος, όχι. Αποτελείται από τα ίδια φθαρμένα πρόσωπα. Από το απερχόμενο ΔΣ δεν ήταν οι ιδέες το πρόβλημα, ούτε οι καλές προθέσεις, που σαφώς υπήρχαν. Ήταν ο αφόρητος καιροσκοπισμός, ο φόβος (;) μήπως γίνουν λίγο παραπάνω δυσάρεστοι, η ανησυχία μήπως χάσουν τα όποια προνόμια, τις θέσεις σε επιτροπούλες και συμβούλια κλπ, κλπ. Γιαυτό και οι λεονταρισμοί και η ανέξοδη, όπως λες, έκδοση ανακοινώσεων. Εδώ, με αυθάδεια κυρία από το ΔΣ είπε στα μούτρα μας από καθέδρας οτι το ΔΣ έχει και άλλες δουλειές να κάνει. Γιαυτό και το Σώμα την έστειλε σπίτι της, αφού έχει τόσες δουλειές. Συνιστά αφέλεια να πιστεύει κανείς οτι οι ψηφοφόροι της ΕΑΚ είναι αριστεριστές ή μαοϊκοί ή τροτσκιστές ή δεν ξέρω τι. Απλώς, απλούστατα μπάφιασαν.
    Εδώ και κάμποσο καιρό όμως είναι αργά και συνιστά υποκρισία να στραφεί ο ΣΕΑ στα πανεπιστήμια. Για να πει τι; Αυτό που ξέρουν όλοι; Οτι η πόρτα της Υπηρεσίας έκλεισε για τα επόμενα, κύριος οίδε πόσα, χρόνια; Και ότι αυτό διαχρονικά είναι ευθύνη όλων μας;
    Όσο για το θέμα του Επιμελητηρίου, διαφωνώ με τα λεγόμενά σου. Δεν ήταν Επιμελητήριο αυτό που επεχειρήθηκε, γιαυτό και κατέπεσε νομικά ως χάρτινος πύργος. Το Επιμελητήριο πρέπει να περιλαμβάνει όλους τους αρχαιολόγους, όλους ανεξαιρέτως, Αλλιώς γίνεται σύλλογος κάποιων, όπως η ΗΩΣ.
    Εν κατακλείδι, η παράταξη που με μικρή διαφορά προηγήθηκε έχει τουλάχιστον νέα και άφθαρτα πρόσωπα. Εργατοπατέρες έχουν και αυτοί και οι ισοψηφίζαντες στο νέο ΔΣ. Η τρίτη παράταξη όχι, αλλά τα κουσούρια της είναι άλλα και είναι εξίσου αν όχι σοβαρότερα. Ας δούμε τι έχουν να προσφέρουν όλοι αυτοί και ας μην προτρέχουμε.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: