Αναρτήθηκε από: gkav | 30/08/2011

Επιτέλους, μιλούν

Αναδημοσιεύω κείμενο διαμαρτυρίας 27 πανεπιστημιακών αρχαιολόγων που διαμαρτύρονται (επιτέλους!) για την κακή κατάσταση στην οποία έχει εξωθηθεί το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Από την ιστοσελίδα του Βήματος (http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=417101)
Το δημοσίευμα έχει ως εξής:

27 αρχαιολόγοι κατά της απαξίωσης του Εθνικού Αρχαιολογικού
Αντικρούουν τις επιθέσεις που δέχεται το Μουσείο

Θέλουμε μουσεία πολιτισμού ή κερδοφόρες ταμιακές μηχανές; Θέλουμε να τα διοικούν αρχαιολόγοι έμπειροι και επιστημονικά καταρτισμένοι ή μάνατζερ; Πρόκειται για ερωτήματα που θέτουν 27 αρχαιολόγοι, καθηγητές πανεπιστημίου και στελέχη της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας με κείμενό τους, στο οποίο υπερασπίζονται το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Ο λόγος; Η επίθεση, την οποία δέχεται, όπως θεωρούν οι υπογράφοντες, τον τελευταίο καιρό, το μεγαλύτερο και σημαντικότερο μουσείο της χώρας.
«Προκαλεί πραγματικά αλγεινή εντύπωση η ομολογία, ότι τα μουσεία τα χρειαζόμαστε μόνο για να φέρνουν χρήματα στον κρατικό κορβανά και ότι οι αρχαιολόγοι των μουσείων πρέπει να σκέφτονται και να ενεργούν όπως οι καλοί οικονομικοί υπάλληλοι των επιχειρήσεων. Οι αρχαιολόγοι που υπογράφουμε αυτό το κείμενο θέλουμε τα μουσεία μας να έχουν άλλους, υψηλότερους, στόχους. Και αυτούς τους στόχους το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και το επιστημονικό προσωπικό του, τους υπηρέτησαν, παραλές τις αντιξοότητες που υπήρξαν και υπάρχουν, κατά τον καλύτερο τρόπο», αναφέρουν οι επιστήμονες στο κείμενο με τίτλο «Η αλήθεια για το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο».
Οι ίδιοι μάλιστα θεωρούν, ότι το Εθνικό Αρχαιολογικό βάλλεται συστηματικά από μερίδα του Τύπου αλλά και από ορισμένους αρχαιολόγους, «με στόχο να απαξιωθεί τόσο, ώστε να διευκολυνθεί ο ερχομός ενός «Μεσσία» που θα το σώσει, ενός ικανού μάνατζερ δηλαδή από το εξωτερικό που θα το κάμει και αυτό επιτέλους μια κερδοφόρα ταμειακή μηχανή, όπως το προβαλλόμενο ως πρότυπο Νέο Μουσείο Ακροπόλεως. Αλλά οι μάνατζερ στήνουν και διευθύνουν εμπορικά καταστήματα, όχι πνευματικά ιδρύματα», σημειώνεται στο κείμενο.
Η αναδιοργάνωση του Εθνικού Αρχαιολογικού με την επανέκθεση των πολύτιμων θησαυρών του σε 64 αίθουσες με τη σωστή μουσειακή αντίληψη, η παρουσίαση για πρώτη φορά συλλογών που βρίσκονταν στις αποθήκες (πήλινων ειδωλίων, κοσμημάτων, γυάλινων αγγείων και κυπριακών αρχαιοτήτων), οι ειδικές περιοδικές εκθέσεις με συνοδευτικούς καταλόγους, τα εκπαιδευτικά προγράμματα για μαθητές και ενήλικες συνιστούν το βασικό επιχείρημα της μοναδικότητας αυτού του μουσείου, όπως υπενθυμίζεται από τους υπογράφοντες.

Παράλληλα τονίζεται το επιστημονικό έργο με την ολοκλήρωση του πρώτου τόμου του καταλόγου των γλυπτών του μουσείου (περιλαμβάνει 410 αρχαϊκά γλυπτά από την έκθεση και τις αποθήκες) ενώ στο στάδιο της προετοιμασίας βρίσκονται δύο άλλοι τόμοι για τα αναθηματικά ανάγλυφα και ένας για τα ρωμαϊκά αυτοκρατορικά πορτραίτα, επίσης προχωρούν οι δημοσιεύσεις αγγείων, αιγυπτιακών αρχαιοτήτων και κοσμημάτων ενώ σημειώνεται και η έκδοση του ενημερωτικού περιοδικού «Μουσείον».

Την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στον πεζόδρομο της Τοσίτσα, όπου βρίσκεται η δεύτερη είσοδος του μουσείου αλλά και η μία και μοναδική του Επιγραφικού, όπου ως γνωστόν γίνεται διακίνηση και χρήση ναρκωτικών θέτουν εξάλλου οι αρχαιολόγοι ζητώντας την αποκατάσταση της ηρεμίας και ασφάλειας στον χώρο. Οπως καταγελούν, «είναι προκλητικό το κράτος να διαθέτει μια διμοιρία της αστυνομίας για τη φύλαξη του υπουργείου Πολιτισμού στην οδό Μπουμπουλίνας και να αδιαφορεί για την κιβωτό του ελληνικού πολιτισμού, που βρίσκεται από την άλλη μεριά του δρόμου».

Τέλος, θίγεται το οικονομικό πρόβλημα λόγω της ανεπαρκούς χρηματοδότησης του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου από το ΥΠΠΟ: «Είναι απορίας άξιον σήμερα, που δεν υπάρχουν χρήματα, να χρηματοδοτούνται από το υπουργείο Πολιτισμού με σημαντικά ποσά ιδιωτικά μουσεία της Αθήνας και το Μουσείο της Ακρόπολης, τα οποία έχουν τη δυνατότητα να βρουν χρήματα από άλλες πηγές, ενώ το Εθνικό να στερείται ακόμα και τα απολύτως απαραίτητα. Μεγάλη είναι και η έλλειψη φυλακτικού προσωπικού. Φταίει το προσωπικό του μουσείου που κλείνουν αίθουσες, όταν δεν υπάρχουν φύλακες;»

Το κείμενο υπογράφουν οι:
Βαλαβάνης Πάνος, καθηγητής Αρχαιολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών. Βικέλα Ευγ., καθηγήτρια Αρχαιολογίας Ιονίου Πανεπιστημίου, Βουτυράς Εμμ., καθηγητής Αρχαιολογίας Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Δαμάσκος Δ. επ. καθηγητής Αρχαιολογίας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Δεσπίνης Γ., ομ. καθηγητής Αρχαιολογίας Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Δεσποίνη Αικ., τ. έφορος Αρχαιοτήτων, Καράγιωργα Θεοδώρα, επίτιμη Εφορος Αρχαιοτήτων, Καραναστάση Π., καθηγήτρια Αρχαιολογίας Πανεπιστημίου Κρήτης. Κατσικούδης Ν., επ. καθηγητής Αρχαιολογίας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Κοκκορού Αλευρά Γ., καθηγήτρια Αρχαιολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών. Λεμπέση Α. επίτ. έφορος Αρχαιοτήτων, Μαραγκού Λίλα, ομότ. καθηγήτρια Αρχαιολογίας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Μουστάκα Α., καθηγήτρια Αρχαιολογίας Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Παλαγγιά Ολγα, καθηγήτρια Αρχαιολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών, Παπαποστόλου Ι., ομ. καθηγητής Αρχαιολογίας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Παππά Β., επ. καθηγήτρια Αρχαιολογίας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Πετράκος Β., ακαδημαϊκός. Πετρόχειλος Ι., αν. καθηγητής Αρχαιολογίας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Πλάντζος Δ., επίκουρος καθηγητής Αρχαιολογίας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Ρωμιοπούλου Αικ., επ. έφορος Αρχαιοτήτων, Σμπόνιας Κ., επίκουρος καθηγητής Προϊστορικής Αρχαιολογίας Ιονίου Πανεπιστημίου, Στεφανίδου Τιβερίου Θ., καθηγήτρια Αρχαιολογίας Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Τιβέριος Μ., καθηγητής Αρχαιολογίας Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης,Τουλούπα Εβη, επ. έφορος Αρχαιοτήτων, Τριάντη Ισμήνη, ομ. καθηγήτρια Αρχαιολογίας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Χανιώτης Αγγελος, καθηγητής Αρχαίας Ιστορίας Πανεπιστημίου Πρίνστον ΗΠΑ, Walter – Καρύδη Ε., ομ. καθηγήτρια Αρχαιολογίας Πανεπιστημίου Saarbrücken

Advertisements

Responses

  1. Καλοδεχούμενη οποιαδήποτε συμβολή στην υπεράσπιση από τον οποιονδήποτε (πολύ περισσότερο από πανεπιστημιακούς δασκάλους) του δημόσιου χαρακτήρα των Μουσείων, των Πανεπιστημίων και της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, και γενικότερα του Πολιτισμού. Δε με ενδιαφερει διόλου αν ανήκουν στην Ηώ ή όχι. Θελω να σας υπενθυμίσω: Ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων αντέδρασε, στην με σχέδιο από την πολιτική εξουσία,υποβάθμιση των Μουσείων και ιδιαίτερα του Εθνικού Αρχαιολογικού. βλ.http://vimeo.com/26665028 συνέντευξη τυπου του ΣΕΑ για το ΕΑΜ και συνεχίζει http://www.sea.org.gr/press/pages/viewpress.aspx?PressID=84 με περαιτέρω εκδηλώσεις.
    Θα ήθελα όμως να δω περισσότερους από όλο το συγγενές φάσμα να αντιστέκονται στην υποβάθμιση των πανεπιστημίων με το νεο νόμο για την Παιδεία. Όλα αλληλένδετα είναι. Γιατί σε λίγο δε θα υπάρχουν τμήματα Αρχαιολογίας για να διδάξουν.Δε θα υπάρχει Αρχαιολογική Υπηρεσία. Δε θα υπάρχουν αρχαιολόγοι οι οποίοι θεωρούνται από την εκάστοτε ηγεσία «αντιαναπτυξιακοί παράγοντες» Απλά θα επιστρέψουμε στους επαίοντες,στην ελιτ της επιστήμης, όπως την περίοδο του 1967-1973. (τι μου θυμίζει) Τι είχε γίνει τότε; Διορισμός γενικού Εφορους και αναδιάταξη της Υπηρεσίας. Δίωξη δημοκρατικών φρονημάτων αρχαιολόγων της Υπηρεσίας (πλειστα τα παραδείγματα μεγάλων επιστημόνων) και στη καλύτερη περίπτωση «εξορίσθηκαν» σε μακρυνές εφορείες μακρυά από το αντικείμενο ενδιαφέροντός τους. Θα πει κάποιος: Πολλοί δεν τους αγγίζουν αυτά. Δείχνουν το ενδιαφέρον τους ακροθιγώς,αφού ως συμβουλοι μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών που είναι, (ξερω πολύ καλά τι λέω) εύκολα θα εξασφαλίσουν εργασία.
    Αυτό θα πρεπει να αποτραπεί. Η ιδιωτικοποίηση της Διοίκησης και της Γνώσης που υπερασπίζεται τον Πολιτισμό είναι αναγκαίο να μην απλώσει τα πλοκάμια της στον Πολιτισμό.Τεράστιες ευθύνες φέρει η ΓΓ του ΥΠΠΟΤ αλλά και οι άλλοι διευθυντικοί παράγοντες της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας,οι οποίοι δρουν περισσότερο ως πολιτικά πρόσωπα παρά ως επιστήμονες. Βλέπουν την Αρχαιολογική Υπηρεσία να διαλύεται.Να διαλύονται τα πανεπιστήμια.Και με δική τους υπογραφή,με δική τους συμβολή στο νεο οργανόγραμμα του ΥΠΠΟΤ, θα τεθούν εν εφεδρεία υπάλληλοι της Υπηρεσίας. Κάποιοι ίσως θα τριβουν τα χέρια τους που θα ξεμπλέξουν με την πλέμπα. (η αλήθεια είναι ότι δε θελω να το πιστέψω) Θα συνδέσουν οι ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΑΥΤΟΙ το όνομά τους μ΄αυτή τη διάλυση ή θα αντισταθούν εστω για μια φορά; Και στις δυο περιπτώσεις θα μείνουν στην ιστορία.Ας διαλέξουν με θετικό ή αρνητικό τρόπο; Η άμεση παραίτηση σε ένδειξη διαμαρτυρίας από τη θέση ΓΓ, μελών Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, διευθυντών,τμηματαρχών δηλαδή ΟΛΩΝ όσοι είναι αρχαιολόγοι σε υπεύθυνες θέσεις είναι το ελάχιστο το οποίο πρεπει να γίνει το επόμενο διάστημα, ως ενδειξη υπεράσπισης της ακεραιότητας της Υπηρεσίας,των Πανεπιστημίων, του Πολιτισμού. Την υπεράσπιση εν τελει της αξιοπρέπειάς τους.
    Και ένα παράδειγμα από την ιστορία. Μπορεί η εξουσία της πόλεως των Ιωαννίνων μετά τη κατάληψη της Κωνσταντινούπολης να υπέγραψε τη συνθήκη του Οσμάν Πασά για να πάρει καποια προνόμια,αλλά τεθηκαν ταυτοχρόνως υπό κατοχή.
    Μια τελευταία σημείωση: Η Αρχαιολογική Υπηρεσία και ο Πολιτισμόςδεν είναι τσιφλίκι της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου για να τη χειρίζονται όπως θέλουν. Βρίσκονται εκεί για να υπηρετούν,αλλά όχι να υποκύπτουν στους Μήδους.

    αρχαιολόγος αορίστου χρόνου
    συντόμως τελών εν εφεδρεία.
    (το όνομά μου εν γνωσει του διαχειριστή της σελίδας)

  2. @chris
    Aγαπητέ, υπάρχει όντως κάτι που μας ενώνει και δεν το βλέπουμε;;, μήπως δεν υπάρχει;; Γιατί αυτό πρέπει να είναι ΜΟΝΟ το συμφέρον των αρχαίων και το επιστημονικό συμφέρον των αρχαιολόγων.
    Αν δεν εμβαθύνουμε σε αυτό το θέμα και δεν «ενωθούμε» η επίθεση εναντίον των αρχαίων, των Μουσείων (και των αρχαιολόγων) θα είναι πολυμέτωπη. Και πιό επικίνδυνη δεν είναι εκ των έξω, αλλά από τους… «συγγενείς».
    Με την ευκαιρία. Τι μαθαίνουμε από τον πληθωρικό κ. Κρα….;;;Πως οι επιχορηγήσεις των «πολιτιστικών» ΜΚΟ (και της Σπείρας-Σπείρας του)γινόταν μεν επι ΝΔ, αλλά οι αρμόδιοι υπάλληλοι του ΥΠΠΟ, (που ήσαν ΠΑΣΟΚ), έπαιρναν την «προμήθειά» τους. Αυτό σημαίνει ότι μέχρι τώρα ο κ. Κρα… πλήρωνε μίζα αδιαμαρτύρητα;;;!!!
    Τώρα λοιπόν αυτά που καταγγέλλει, δεν εκπλήσσουν κανένα. Διότι διάφοροι υπάλληλοι, κομματικοί παράγοντες, μεταξύ τους ( άραγε μόνο
    της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ;;), μοιράζονται όχι μόνο τις θέσεις εξουσίας,αλλά και τις …προσοδοφόρες.
    Και με αφορμή προχθεσινή ..μόστρα στις τηλεοράσεις, άραγε αναρωτήθηκε κανείς πως κάποιοι από τους τελευταίους έχουν σπεύσει να στελεχώσουν το σωματειο με τον μεγάλο … «κουμπαρά» που ενδιαφέρεται για τα αρχαία θέατρα;;;( είναι οι «συγγενείς «που λέγαμε.)
    Πως λοιπόν, και γι αυτό, να μην είναι καχύποπτοι οι αρχαιολόγοι γι αυτά τα μη κερδοσκοπικά, ( αλλά επικερδή για κάποιους), κινήματα πολιτων;;

  3. η συνέντευξη (αγιογραφία) της γγ:
    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_1_28/08/2011_454166

    Τα μουσεία εδώ και καιρό αντιμετωπίζονται ως τουριστικές ατραξιόν από το σύνολο των μμε και μια τέτοια αντίληψη έχει και μεγάλο μέρος των πολιτών. Ο εκπαιδευτικός και επιστημονικός τους ρόλος δεν αναγνωρίζεται πια και η αξία τους περιορίζεται στο «πόσα φράγκα βγάζουν». Όσο η ελληνική παιδεία δεν περιλαμβάνει με σοβαρότητα μαθήματα πολιτισμού (ευρύτερου και όχι μόνο αρχαιοελληνικού, όπως μουσική, ζωγραφική, θέατρο κλπ) τόσο περισσότερο όλοι εμείς θα μοιάζουμε γραφικοί και ακατανόητοι.

    είναι καλό που, έστω και τώρα, υπάρχει αντίδραση για την κατάντια του ΕΑΜ, από όπου κι αν προέρχεται όταν είναι στη σωστή κατεύθυνση. Κι ας σταματήσουμε επιτέλους να τονίζουμε αυτά που μας διαφοροποιούν κι ας επικεντρωθούμε σε αυτά που μας ενώνουν.

  4. Είναι μάλλον ατυχής η ενασχόληση με την Hω, το σωματείο εννοώ, και όχι το τραγικό θύμα όλης αυτής της συζήτησης. Η δημόσια παραδοχή της πολιτικής ηγεσίας για την αδυναμία αποκατάστασης της έννομης τάξης δεν βλέπω να προβληματίζει πολλούς σε αυτούς τους «αφασικους» καιρούς που βιώνουμε. Η συνέντευξη της ΓΓ, τη συγκεκριμενη (τυχαια; Δεν νομιζω) χρονικη στιγμη, όσα προσεκτικά διατύπωσε και σε οσα τησ ξεφυγαν, μοιάζουν σαν να ήθελαν να προλάβουν η να προκαταλαβουν η έστω να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις απο το κείμενο των 27. Κατα τ αλλα δεν αισθάνεται πολιτικός! Αυτο το ολοκληρωμένο κείμενο που μπορεί κανεις να το βρει; Ο συναδελφος gkav ας το αναρτήσει παρακαλούμε.

  5. Αγαπητέ Chairephanes.Eretrieus,
    όχι δεν σφάλλετε, και για όσο με αφορά, δεν ήταν στις προθέσεις μου, τουλάχιστον στο αρχικό σχόλιο, να ασχοληθώ με την «Ηώ». Ωστόσο, θα ήθελα να παρατηρήσω, και να κλείσω το θέμα, πως η συζήτηση ήταν ενδιαφέρουσα και ενδεικτική, των παράκεντρων εξουσίας που διαμορφώθηκαν όλα αυτά τα χρόνια, με πρόσχημα την προστασία των αρχαίων.
    Τώρα στο θέμα που αναφέρεστε, εγώ δεν θα είχα καμμία αντίρρηση να οριστεί κάποιος, από τους υπογράψαντες το κείμενο, ως μάνατζερ του Μουσείου. Ομως, πιστεύω, ότι η κακοδαιμονία των μεγάλων μουσείων δεν είναι -μόνο- θέμα προσώπων, αλλά, όπως σωστά επισημαίνετε, οφείλεται σε ένα «πλέγμα αγκυλώσεων».
    Σε τι συνίστανται αυτές οι αγκυλώσεις, πότε και πως διαμορφώθηκαν, και για ποιούς λόγους, η αρχαιολογική κοινότητα μοιάζει να μην τους συζητά, γιατί «οι ομάδες συμφερόντων που θέλουν το Μουσείο και την Αρχαιολογική Υπηρεσία να δουλεύει κατά τον πατροπαράδοτο ελληνικό και κακώς εννοούμενο δημοσιοϋπαλληλικό τρόπο», είναι κυρίαρχες.

  6. Αγαπητοί Άλεξι και Elger Το θέμα της ανάρτησης είναι το Εθνικό Μουσείο και τα μεγάλα προβλήματά του, ασφαλώς όχι η ΗΩΣ και η αποδοχή / απήχησή της. Πείτε μου αν σφάλλω, παρακαλώ.

    Στο θέμα του Μουσείου:

    Τα προβλήματα είναι γνωστά. Ιδίως αυτό της αστυνόμευσης της Τοσίτσα είναι πραγματικό όνειδος για όλους, για τον χώρο (ΕΜΠ-ΕΑΜ) και φυσικά για τα δύο εμπλεκόμενα υπουργεία. Αλήθεια περιμένει κανείς από ΜΑΤάδες που πίνουν λεβέντικα τον φραπέ τους, να βοηθήσουν σε περίπτωση κινδύνου; Η απάντησή τους είναι αυτή που δίνουν και τα υπουργεία «Δεν ευθύνομαι εγώ».

    Με αυτά και με αυτά, μια χαρά δρομολογείται η έλευση των μάνατζερ. Μια παρατήρηση όμως: Μάλλον η έννοια του μάνατζερ έχει αρνητική χροιά στην Ελλάδα, λόγω του εθνικού μας δαιμονίου που βλέπει τα καλά λεφτά ως θησαυροφυλάκιο της Λιμνούπολης (για όσους αγαπούν το Μίκυ μάους και όχι μόνο), θεωρώντας ότι έπιασε την καλή.

    Τα μεγάλα μουσεία πώς δουλεύουν τόσο άψογα έξω; Πώς γίνεται να γίνονται περιοδικές εκθέσεις και το ωράριο λειτουργίας να παρατείνεται, προκειμένου να εξυπηρετηθεί ο επισκέπτης, κυρίως όμως να κερδίσει το Μουσείο; Σε καμία περίπτωση δεν είμαι υπέρ του ξεπουλήματος, αλλά οι αντικαπιταλιστικές κορώνες, ιδίως τη δεδομένη χρονική στιγμή, αυτή τη στιγμή το μόνο που κάνουν είναι να υποστηρίζουν ομάδες συμφερόντων που θέλουν το Μουσείο και την Αρχαιολογική Υπηρεσία να δουλεύει κατά τον πατροπαράδοτο ελληνικό και κακώς εννοούμενο δημοσιοϋπαλληλικό τρόπο. Η Υπηρεσία αυτή τη στιγμή πνίγεται στο πλέγμα των αγκυλώσεων που το Κράτος δημιούργησε παντού και τώρα μας προκύπτει ως «οικονομική κρίση».

    Ας θέσω ένα προβοκατόρικο ερώτημα: Θα ήταν κακό να οριστεί κάποιος από τους υπογράψαντες το κείμενο ως μάνατζερ του Μουσείου; Και τί σας κάνει να πιστεύετε ότι όλοι εξ αυτών θα απέρριπταν μια τέτοια πρόταση; Χωρίς να έχω την παραμικρή μομφή για την τωρινή διεύθυνση του Μουσείου, ωστόσο αν η παραπάνω εξέλιξη ήταν να βελτιώσει τα πράγματα – άλλωστε όλοι οι παραπάνω είναι εγνωσμένου κύρους – εσείς θα ήσαστε κατά;

    Το ξεπούλημα θα επέλθει κυρίως για τον λόγο ότι υπάρχει μια αδυναμία (ή και άρνηση;;;) συνεννόησης μεταξύ των παραγόντων που έχουν ακόμη λόγο και επιρροή στα αρχαιολογικά πράγματα.

    Ξυπνήστε και σταματήστε να τσακώνεστε πάνω από τον νεκρό της Αρχαιολογίας για τους μικροκόσμους σας: συνταξιούχους / μη συνταξιούχους, ΣΕΑ / ΗΩ και άλλα τέτοια όμορφα. Η πραγματικότητα απλά θα σας ξεπεράσει αν δεν αλλάξετε, και κυρίως θα ξεπεράσει και τα αρχαία ως οδοστρωτήρας και αυτό δεν νομίζω ότι το θέλει κανείς.

    Καληνύχτα.

    Και καλή τύχη.

    υ.γ. να δώ πώς και με ποιά κριτήρια θα δρομολογηθούν οι απολύσεις στο Δημόσιο που ανακοινώθηκαν. Για κάποιο λόγο απαισιοδοξώ ότι δεν θα φύγουν όσοι πρέπει…

  7. @Alexis Aigaiou,
    πότε διατύπωσαν «συντεταγμένα» (sic) την άποψή τους και δεν τους αναγνώρισα το δικαίωμα ; Το γεγονός ότι το 33% των υπογραφόντων είναι μέλη της ΕΑΕ “Ηώς» δεν σημαίνει και ανακοίνωσή της. Αλλά ούτε και για τα υπόλοιπα θέματα στα οποία αναφέρεστε υπάρχει κάποιου είδους «συντεταγμένη» (τι όρος και αυτός) τοποθέτηση από την ΕΑΕ “Ηώς». Προφανώς σας ενόχλησε ότι μου είναι αδιάφορη έτσι και αλλοιώς η αντιδρασή της, και όχι επειδή είναι συνταξιούχοι, αλλά επειδή εξελίσσεται σε σωματείο-σφραγίδα. Και για αυτό, εγώ λυπάμαι, γιατί ήλπιζα περισσότερα.

  8. @elger
    Δεν θυμώνει κανείς, μάλλον θυμηδία προκαλούν όλα αυτά.
    Πάντως είναι τραγικό να υπάρχουν, δυστυχώς, αυτές οι εμμονές σε κάποιους νέους ανθρώπους για ένα επιστημονικό σωματείο, όταν η Αρχαιολογία ( και οι αρχαιολόγοι ) αντιμετωπίζονται με «ελαφρότητα», αν όχι εχθρικά, και τα αρχαία κινδυνεύουν από τα fast track, την τουριστική «ιδεολογία», κ.ά. ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ.
    Και ποιά σωματεία είναι θεσμικα;;πχ. η ΓΕΝΟΠ, ο ΣΑΤΑ με τους
    …μαχητικούς προέδρους;; Πολύ αρτηριοσκληρωτικό,δημοκρατικό συγκεντρωτισμό μυρίζει η άποψη, σε μια εποχή που η συμμετοχή όσο περισσότερων πολιτών στην λήψη αποφάσεων είναι αναγκαία.
    Δεν αμφισβητείτε το επιστημονικό κύρος των μελών ενός επιστημονικού σωματείου, αλλά δεν τους αναγνωρίζετε το δικαίωμα ( εγώ το λέω υποχρέωση), να διατυπώσουν «συντεταγμένα» την επιστημονική άποψή τους;;;;
    ( γιαυτό ,επαναλαμβάνω, απαιτείται σοβαρότης). Αυτά και ΤΕΛΟΣ.

  9. Αγαπητέ Alexis Aigaiou,
    αντιλαμβάνομαι ότι δεν καταλάβατε το σχόλιο. Ξαναδιαβάστε το παρακαλώ. Δεν αμφισβητώ το επιστημονικό κύρος των μελών της «Ηούς», αλλά δεν αποτελούν θεσμικό όργανο. Οπως, οποιοδήποτε σωματείο που δεν λαμβάνει μέρος στη λήψη αποφάσεων.
    Θεωρώ ότι είναι κουραστική η κουβέντα για ο,τιδήποτε γίνεται στην Α.Υ. και στο ΥΠ.ΠΟ., να πρέπει να συζητάμε για την «ΗΩ», και αν αντέδρασε ή όχι. Οσο για την αίσθηση σοβαρότητας, ξεθυμώστε παρακαλώ,

  10. @elger

    ερώτημα 1ο: τι χαρακτηρίζει ένα σωματείο θεσμικό;;

    ερώτημα 2ο : οι επιστήμονες μετά την συνταξιοδότησή τους χάνουν την επιστημονική τους ιδιότητα;;( δεν ρωτάτε έναν παλαιό πρόεδρο του ΣΕΑ, τι λέει τώρα που είναι συνταξιούχος;;;;)

    ( ή όταν δεν υπάρχει αίσθηση σοβαρότητας!!!!!)

  11. Αρχαιολόγε, το σχόλιο ήταν σαφές, επιτέλους οι πανεπιστημιακοί διαμαρτύρονται. Εκτός αν εσείς ξέρετε κάποια διαμαρτυρία που δεν δημοσιεύθηκε, και εν πάσει περιπτώσει πως στην οργή φθάσατε πάλι στην Ηώ ; Εκτός αν είναι θεσμικό όργανο ένα επιστημονικό σωματείο (συνταξιούχων κυρίως) και δεν το ξέραμε. Εγώ πάντως θα ήθελα να είχαμε όλο το κείμενο της διαμαρτυρίας, και όχι τα επιλεγμένα αποσπάσματα του ΔΟΛ, και να συζητούσαμε για αυτό

  12. To περιεχόμενο της διαμαρτυρίας είναι πολύ σωστό και αν δεν ήταν ηστιγμή αποστολής ( Αύγουστος) θα είχε πολύ περισσότερες υπογραφές, από περισσότερους χώρους.

    Προς αρχαιολόγο. Ως προς την Ε.Α.Ε.»Ηώς»:
    Το κείμενο υπογράφουν η αντιπρόεδρος της «Ηούς», ένα μέλος του Δ.Σ. και εξακρίβωσα και άλλα 9 μέλη της., δηλαδή το 33% των υπογραφόντων είναι μέλη της ΕΑΕ «Ηώς». προς τι η κακεντρέχεια;;´

  13. Τη λέξη επιτέλους ομολογω gkav οτι δεν καταλαβαίνω. Σημαίνει επιτέλους αντέδρασε κάποιος, επιτέλους το δημοσίευσαν,επιτέλους ποτε θα αντιδράσουμε ουσιαστικά κι εμείς; Παρατηρώ ακόμα επιστημονικά σωματεία, όπως η Ηως σιωπούν (ή περιμένουν σήματα καπνού από κάπου αλλού).
    Το πιο θλιβερό όμως και άμεσα συνδεόμενο με το κείμενο των 27 επιστημόνων, είναι η δημόσια ομολογία της κας ΓΓ ότι η κατάσταση στην Τοσίτσα ξεπερνάει το Υπουργείο. Εάν, όπως δηλώνει,για να καθαρίσει η οδός Τοσίτσα πρέπει να καθαρίσει ολόκληρη η Αθήνα,τότε ας το πάρουμε απόφαση.Μόνο η Μπουμπουλίνας θάναι καθώς πρέπει, λέμε τώρα, γιατί μπαινοβγαίνουν Υπουργοί, Γραμματείς και Φαρισαίοι, όσο για τους δίπλα δρόμους ας αφεθούν στην τύχη τους. Όταν το έρεβος όμως καταπίνει ανθρώπους, ας λείπουν τα κροκοδείλα δάκρυα για τις παράπλευρες απώλειες. Για σκεφτείτε το τερατώδες: το κράτος αδυνατεί να επιβάλλει την τάξη στον παράδρομο του φρουρούμενου Υπουργείου.
    Δηλαδή το Υπουργείο ποιές πρωτοβουλίες έχει πάρει για να ακολουθήσουν/ συντονιστούν/ ξεκουνηθούν το Δημόσιας Τάξης/Δήμος και λοιποί; Εν πασει περιπτώσει και χωρίς ρατσισμό, αφού, όπως φαίνεται κάπου πρέπει να κατοικοεδρεύει όλος αυτός ο κόσμος,ο απόκοσμος, μαζί με τον υπόκοσμο, γιατί θα πρέπει να είναι στην Τοσίτσα; Ε,όχι λοιπόν, δεν μπορεί να είναι στα περιξ του πρώτου μουσείου της χώρας, όπως δε θα μπορούσε να ήταν στο προαύλιο του Μουσείου Ακρόπολης ή στη Μπουμπουλίνας. Λυπάμαι, αλλά η ομολογία μεταφράζεται: δεν επιθυμούμε ή κάποιοι άλλοι δεν θέλουν την ευνομία στον ζωτικό χώρο του ΕΑΜ για προφανείς λογους.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: